یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » پیشروی در اقتصاد دانش‌بنیان است

چشم انداز اقتصادی استان اصفهان:

پیشروی در اقتصاد دانش‌بنیان است

کد خبر: 9522

استاندار اصفهان با بیان اینکه چشم انداز اقتصادی استان پیشروی در اقتصاد دانش بنیان است، گفت: ضمن رعایت اسناد بالادستی باید برنامه‌ریزی جامعی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان انجام شود تا ظرفیت‌های استان مورد غفلت قرار نگیرد.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی در نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان در خصوص برنامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اصفهان (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) گفت: چشم انداز این برنامه این است که استان در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان پیشرو باشد.

وی ادامه داد: از این رو لازم است پیش‌نویس برنامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بازنگری شده و مجدداً در جلسه ستاد دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گیرد. دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در این سند به حوزه هوا و فضا اشاره نشده بود که با توجه به جایگاه استان در این حوزه لازم است در سند اقتصاد دانش‌بنیان استان به آن نیز توجه شود. استاندار اصفهان گفت: ضرورت وارد کردن شرکت‌های معتبر و توانمند استان به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد همچنین سهم اقتصاد دانش‌بنیان در صنایع و شرکت‌های معتبر استان نیز باید افزایش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مرتضوی اضافه کرد: اکنون برای صنایعی همچون پالایشگاه اصفهان نیز ضرورت حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان تعریف شده و نیاز است این شرکت‌ها به صورت ویژه به برنامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز وارد شده و تکالیفی برای آنها تعیین شود. وی تصریح کرد: باتوجه به شناختی که استان از نقاط قوت و توانمندی‌های خود دارد، ضمن رعایت اسناد بالادستی باید برنامه‌ریزی جامعی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان انجام شود تا ظرفیت‌های استان مورد غفلت قرار نگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای تعیین آینده استان حتما باید توسعه اقتصاد دانش‌بنیان محور برنامه‌ها قرار بگیرد. در نهایت مقرر شد تغییرات لازم در این برنامه ایجاد شده و در جلسه آتی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

«فرایند اجرایی آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در حوزه وزارت کشور» دومین مصوبه‌ای بود که در این قرارگاه مورد بررسی قرار گرفت. استاندار اصفهان در این خصوص گفت: برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان باید بازاری از حوزه اقتصادی فعلی استان برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم به نحوی که نیازهای بنگاه‌های اقتصادی شناسایی شده و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد.

مرتضوی اضافه کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های اشاره شده در این مصوبه ظرفیت چندانی برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته و لازم است در چنین مصوبه‌ای حضور شرکت‌های صنعتی بزرگ همچون پالایشگاه و فولاد مبارکه نیز در نظر گرفته شود. گفتنی است در این نشست اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست توسط سازمان جهاد کشاورزی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید