پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » تهیه لایحه تغییر اقلیم جهت ارسال به مجلس

تهیه لایحه تغییر اقلیم جهت ارسال به مجلس

کد خبر: 9491

  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه لایحه تغییر اقلیم جهت ارسال به مجلس خبر داد و گفت: کشور ما از نظر شاخص‌های محیط زیستی در آستانه‌ها قرار گرفته است و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم.

علی سلاجقه در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه امروز مباحث محیط زیستی تمام ارکان حیات بشر را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی جهان، بحث تغییر اقلیم است. ما در سازمان حفاظت محیط زیست، در حال تهیه لایحه تغییر اقلیم برای ارسال به مجلس هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک، کشور ما به هاب مدیریت تغییر اقلیم منطقه تبدیل شود.

وی، خاطرنشان کرد: امروز کشور ما از نظر شاخص‌های محیط زیستی در آستانه‌ها قرار گرفته است و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم.

معاون رئیس جمهور، دیپلماسی محیط زیست را پیشقراول دیپلماسی سیاسی دانست و تصریح کرد: چالش‌های محیط زیست برای همه مناطق و کشورهای جهان مشترک است و همه باید دست به دست هم بدهند و این چالش‌ها را مدیریت کنند.

سلاجقه در ادامه، مباحثی همچون بحران کمبود آب، پدیده گرد و غبار و آلودگی‌های محیط زیستی را از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها برشمرد و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی به منظور مدیریت این چالش‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: سازمان ملل متحد کشور ما را به عنوان میزبان کنفرانس بین المللی گرد و غبار معرفی کرده و این کنفرانس ۱۸ و ۱۹ شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. ما از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌خواهیم برای برگزاری این کنفرانس جهانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند و از تمام ظرفیت‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن استفاده نمایند.

وی با اشاره به عضویت کشورمان در چندین کنوانسیون و پروتکل‌های بین المللی در زمینه مباحث محیط زیستی، خطاب به رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تصریح کرد: برای حضور فعال‌تر ایران در این کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های الحاقی تلاش کنید.

مهر نوشت، سلاجقه با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ملت ایران، گفت: در حال حاضر جوانان نخبه ما در قالب شرکت‌های فناور و دانش بنیان به مقابله با این تحریم‌ها برخاسته اند و در زمینه‌های مختلف، به دنبال رفع نیازهای کشور هستند. معرفی دستاوردهای نوآورانه و دانش بنیان کشور به جهانیان و ظرفیت سازی برای حضور این محصولات به ویژه محصولات محیط زیستی در بازارهای جهانی از الزاماتی است که می‌بایست توسط نمایندگی‌های ما در خارج از کشور دنبال شود.

در بخش دیگری از این گردهمایی، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در خصوص مباحث مختلف محیط زیستی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید