پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آب در برخی نقاط شهرکرد غیرقابل استفاده است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

آب در برخی نقاط شهرکرد غیرقابل استفاده است

کد خبر: 9486

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به غیر قابل مصرف بودن آب در برخی مناطق شهرکرد در برخی از محله ها آب توزیع می شود.

رخدادشهرمه: علی احمدی عصر شنبه در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برنامه ایمنی آب شهرکرد از تاریخ یکم خردادماه سال ۹۶ آغاز شد و بر اساس این برنامه موضوع آب این شهر آسیب شناسی شد.

وی با اشاره به اینکه مسئله کدورت آب شهرکرد از قبل وجود داشت اما مقدار آن کم بود تا کم‌کم به این مرحله کنونی رسیده است، افزود: تأمین و توزیع آب برعهده شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری است و مرکز بهداشت صرفاً وظیفه نظارت بر سلامت آن را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای سلامت آب در همه نقاط شهرکرد نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید در برخی مناطق شهر کدورت آب بیشتر است، این موضوع را قبول دارم و به عنوان دستگاه نظارتی در مسئله آب نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص انجام و تذکرات لازم داده شده است.

احمدی عنوان کرد: در حدود ۱۰ تا ۱۵ منطقه در شهرکرد کدورت بیشتر آب وجود دارد و آب در این مناطق قابل استفاده نیست، شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری متعهد شده است تا در مناطقی که کدورت آب بالا است آب سالم یا بسته‌بندی توزیع کند، شهروندان با تلفن ۱۲۲ تماس بگیرند و موارد کدورت را گزارش دهند تا آب سالم در بین آنان توزیع شود.

مهر نوشت، وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه یا فیلتر سرامیکی گردنه خُلک مورد تأیید مجموعه بهداشت نیست و باید پیش از این‌ها فکری برای آن می‌شد، همچنین یک سال از واقعه قطع شدن آب در شهرکرد می‌گذرد و در این یک سال زمان بود تا یک تصفیه‌خانه دیگر برای آب چشمه کوهرنگ ایجاد شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از نظر بهداشت آبی سالم و برای آشامیدن قابل استفاده است که بی‌رنگ، بی‌بو، بدون مزه زلال و صاف باشد، کدورت آب در برخی موارد با جوشاندن و استفاده از کلر مادر قابل رفع است.

احمدی بیان کرد: طبق آمار روزانه که از مطب‌های خصوصی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جمع‌آوری می‌شود تاکنون هیچ نشانی از افزایش موارد ابتلاء به بیماری بر اثر آلودگی یا کدورت آب در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید