پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » خدشه به آزمون سراسری باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود

 معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

خدشه به آزمون سراسری باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود

کد خبر: 9474

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: اگر خدشه‌ای در هرکدام از ابعاد آزمون سراسری به وجود آید، نه تنها در جامعه علمی و دانش آموزان رخداد نامبارکی است، بلکه نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی خواهد بود.

رخدادشهر: سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در نشست «تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲» که صبح امروز چهارم خردادماه در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، بیان کرد: آزمون سراسری یکی از مقاطع حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده برای دانش آموزان، اولیا و بستگان آن‌هاست. اگر بیش از یک میلیون نفر درگیری دانش آموزان را در کنکور داریم، اما افراد درگیر آزمون، بسیار بیشتر هستند.

میراحمدی با اشاره به اهمیت کیفیت و سلامت و نظم در آزمون سراسری تصریح کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی این رخداد را با امنیت، سلامت، کیفیت و استانداردهای لازم برگزار کند، جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی، توانمندی، اقتدار امنیتی و انتظامی کشور را نشان داده و بالعکس اگر خدشه‌ای در هرکدام از ابعاد آزمون سراسری به وجود آید، نه تنها در جامعه علمی و دانش آموزان رخداد نامبارکی است بلکه نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی خواهد بود. بنابراین اینکه همه دستگاه‌های مسئول خود را در این امر برای کمک به سازمان سنجش و وزارت علوم موظف می‌دانند به دلیل همین اهمیت است.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور تاکید داشت: وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواست کمک کردند و خواستند دستورالعملی در شورای امنیت کشور مصوب شود و تکلیفی در همه دستگاه‌ها برای متکفل موضوع تعیین شود، مورد استقبال وزیر کشور قرار گرفت و دستورالعمل جانبی تهیه و تکلیف دستگاه‌ها مشخص شد.

سردار میراحمدی بیان کرد: سال قبل دستورالعملی تهیه شد و یکی از سالم‌ترین و بی‌نظیرترین آزمون‌ها از این نظر که هیچ گونه اتفاق نامبارکی رخ نداد را تجربه کردیم و این برای همه ما جای خوشحالی است و این موفقیت را تبریک می‌گویم. البته به این موضوع بسنده نشد و متناسب با تحولات و تغییرات در آزمون نیز تغییراتی ایجاد کنند.

سردار بیان کرد: این تحولات و برنامه‌هایی که برای برگزاری امن آزمون سراسری انجام می‌شود، شجاعت و خلاقیت و ابتکار سازمان سنجش را تضمین می‌کند و شورای امنیت، شورای تامین استان‌ها و وزارت کشور همراه سنجش هستند. تامین امنیت آزمون مسئله‌ای نیست که ساده از آن عبور کنیم. در مورد خواسته‌های مسئولان سنجش برای اینکه چه اقدامات مکملی تضمین کننده سلامت و امنیت باشد را بررسی می‌کنیم. از جمله مواردی که این روزها به آن پرداخته شده قطع یاعدم قطع اینترنت است. برای ما حقوق دانش آموزان و خانواده آن‌ها مهم است و ما خود را مکلف و موظف می‌دانیم که از این حقوق پاسداری کنیم و با همین نگاه آنچه لازم است را انجام می‌دهیم.

ایلنا نوشت، معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور ضمن تاکید بر اینکه در خصوص موضوع اینترنت در آزمون سراسری مسئولان بر این باور هستند که سلامت آزمون حق افراد ذی نفع است، گفت: اما استفاده از اینترنت حق سایر مردم است، اما با توجه به اهم و مهم باید انتخاب کرد. اگر خواسته‌ها برآورده نشد و نگرانی برای آزمون ایجاد شد مجبوریم اینترنت را قطع کنیم.

سردار میراحمدی اظهار کرد: برای کمک به سازمان سنجش و برگزاری منظم آزمون سراسری در کنار همکاران هستیم و امیدواریم خداوند در تحولات بزرگی که در کیفیت برگزاری و ایجاد امنیت کامل انجام می‌گیرد به شما توفیق دهد.

انتهای پیام/ 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید