چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » کتاب نادر ابراهیمی پس از سال‌ها تجدید چاپ شد

کتاب نادر ابراهیمی پس از سال‌ها تجدید چاپ شد

کد خبر: 9444

  چاپ سوم کتاب «مویه کن سرزمین محبوب» نوشته آلن پیتون، با ترجمه مرحوم نادر ابراهیمی و فریدون سالک در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

رخدادشهر: انتشارات امیرکبیر که امسال با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب چاپ اولی و تجدید چاپ شده در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته است، چاپ سوم کتابی از مرحوم نادر ابراهیمی را در غرفه خود عرضه می‌کند.

یکی از کتاب‌هایی که انتشارات امیرکبیر به تازگی چاپ جدید آن را روانه بازار کرده است، «مویه کن سرزمین محبوب» نام دارد. این کتاب را آلن پیتون نوشته است و مرحوم نادر ابراهیمی و فریدون سالک به ترجمه آن پرداخته‌اند. چاپ دوم این کتاب بیش از ۱۵ سال پیش توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده بود. این انتشارات در سال ۱۴۰۱ چاپ سوم این کتاب را در ۳۴۶ صفحه روانه بازار کرده است.

«مویه کن سرزمین محبوب» کتابی است که یک داستان حماسی را روایت می‌کند. نویسنده در این داستان سعی کرده است چگونگی محرومیت سیاه پوستان در طول تاریخ و عوامل از هم پاشیدگی قبایل آنها را به تصویر بکشد. همچنین آلن پیتون در داستان خود به تلاش سیاه پوستان برای حفظ سرزمین و احقاق حقوق از دست رفته‌شان اشاره کرده است.

برخی رمان «مویه کن سرزمین محبوب» را یکی از مهمترین آثار ادبی آفریقای جنوبی می‌دانند که در قالب حماسه به مبارزه سیاه‌پوست‌ها برای پابرجا ماندن پرداخته است. هنگامی که این کتاب برای نخستین بار منتشر شد، بیشترین فروش بین‌المللی را برای نویسنده‌اش یعنی پیتون به همراه آورد. این داستان توانست اثرات سیاست‌های تبعیض نژادی را برای غربی‌ها قابل لمس و دیدن کند و از این طریق جایی همیشگی برای نقد این سیاست‌ها در نقشه سیاسی جهان فراهم آورد.

ایرنا نوشت،این کتاب که نخستین بار در سال ۱۳۵۷ با ترجمه مرحوم نادر ابراهیمی و فریدون سالک منتشر شده بود، اکنون در غرفه امیرکبیر واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شبستان مصلای امام خمینی (ره)، بخش ناشران عمومی، انتهای راهروی ۲۴ عرضه می‌شود.

سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در https://ketab.ir/ برپاست.

انتهای پیام/
 
  
  
 

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید