پنج شنبه، 9 فروردین 1403
رخدادشهر » استان‌ها » حاشیه شهر زاهدان نیازمند توجه؛ اجرای کامل ۴۳مصوبه سفر رئیس جمهور به استان

حاشیه شهر زاهدان نیازمند توجه؛ اجرای کامل ۴۳مصوبه سفر رئیس جمهور به استان

کد خبر: 9400

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: سفر رئیس جمهور به این استان دارای ۱۲۸ مصوبه با ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار بود که تا کنون ۴۳ مصوبه به طور کامل اجرا شده، ۸۱ مصوبه هم دارای عملکرد و چهار مصوبه نیز بدون اقدام است.

رخدادشهر: مهرداد عرب‌اول از عزم جدی برای توسعه سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: این استان در اولویت سازمان برنامه و بودجه کشور برای تزریق اعتبارات قرار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بیان کرد: این سفر ۱۲۸ مصوبه به همراه داشت و طرح‌های مهم و تاثیرگذاری برای استان تعریف و حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تحقق آن پیش بینی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای این مصوبات سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ۱۳ وزارتخانه و چهار بنیاد و نهاد انقلابی، صدا و سیما و صندوق کارآفرینی امید مشارکت دارند.

وی بیان کرد: از این تعداد با برگزاری کارگروه‌های ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصیص نقدی این سازمان و یا اختصاص اعتبار از وزارتخانه‌ها و ارگان‌های ملی تاکنون ۴۳ مصوبه به صورت کامل به اتمام رسیده، ۸۱ مصوبه دارای عملکرد و چهار مصوبه فاقد عملکرد و بلااقدام است.

عرب‌اول با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون حدود ۹ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوبات سفر، برای اجرای این طرح‌ها محقق شده که حدود سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن توسط نهادهای حمایتی در قالب کمک یا تسهیلات بوده است.

تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه

وی اظهارداشت: همچنین از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به این مهم اختصاص یافته که از میزان بیشترین سهم برای حوزه حمل و نقل با رقمی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطابق با نیاز مبرم استان برای ارتقای شاخص های این حوزه تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: حوزه‌های منابع آبی، عمران شهری، توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی از جمله حوزه‌های مهمی بودند که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار شد.

وی به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان از جمله اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی، اجرای طرح آبرسانی، ساخت خانه کشتی زابل، سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفری چابهار، ورزشگاه زاهدان از تنوع این مصوبات در حوزه‌های مهم و اولویت دار استان جهت بهبود شاخص‌های برخورداری استان خبر داد.

عرب‌اول گفت: همچنین تامین اعتبار برای حفر و شیرین سازی و انتقال ۱۰ میلیون متر مکعب آب برای سیستان و بلوچستان از چاه‌های ژرف استان توسط وزارت نیرو از محل ردیف خرید تضمینی آب تا قبل از سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفته است‌.
وی ادامه داد: برای گمرکات سیستان و بلوچستان نیز بر اساس قرارداد با بخش خصوصی تامین سه دستگاه ایکس ریدر دست اجراست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به مصوباتی که هنوز اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته است، افزود: مصوبه اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه شهر زاهدان از جمله این مصوبات است که مقرر شد پس از طرح در هیات دولت مورد بازنگری و تامین اعتبار قرار گیرد.

ایرنا نوشت، وی اظهارداشت: سایر مصوبات از جمله تسریع در اجرای احداث نیروگاه‌های زاهدان، نیروگاه بادی میل نادر و سیکل ترکیبی ایرانشهر (بمپور) با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین افزایش سقف تسهیلات یارانه‌ای برای ساماندهی حاشیه شهرهای استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در دستورکار است.

عرب‌اول تسریع روند اجرایی طرح‌های راکد سیستان و بلوچستان با تزریق اعتبارات از جمله سفر رئیس جمهور، محوریت موضوعات مهم زیربنایی و توسعه‌ای از قبیل راه، آب و انرژی در تامین اعتبار، بررسی و پیگیری مداوم مصوبات توسط نهاد ریاست جمهوری و به تناسب در استان، جامعیت مصوبات استان در اکثر حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و حمایتی مورد توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به اولویت تامین اعتبار را از نقاط قوت این مصوبات اعلام کرد.

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید