دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » طرح "زنگ قانون" در مدارس استان اصفهان اجرا می شود

برای نخستین بار درکشور

طرح "زنگ قانون" در مدارس استان اصفهان اجرا می شود

کد خبر: 9318

رييس كل دادگستري استان اصفهان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با هدف آشنایی دانش آموزان مدارس استان با مسایل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن اقدام به پیش بینی طرحی با عنوان «زنگ قانون» جهت اجرا در مدارس سطح استان نموده است.

رخدادشهر: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفري در نشست تخصصی قضات دادگستری با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طی این طرح قضات با حضور در کلاس هایی که به همین منظور آماده می‌شود، دانش آموزان را با مسایل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن آشنا می‌کنند و اجرای این طرح بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با موافقت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای اولین بار با عنوان «زنگ قانون» در کشور در استان اجرایی خواهد شد، خاطرنشان ساخت: نیاز به اجرای طرح هایی از این دست بسیار ضروری است و متأسفانه ما در این حوزه کوتاهی هایی داشته ایم و می توانیم در ارتباط با تربیت صحیح و درست فرزندانمان و آینده سازان این کشور بهتر برنامه ریزی و عمل کنیم.

وی ادامه داد: این که ما دارای مهمترین و مترقی ترین نظام تربیتی باشیم و در عین حال شاهد وجود گسل های اخلاقی و اجتماعی و روانی در جامعه باشیم، نشان می دهد نتوانسته ایم مدارس خود را آن گونه که باید مدیریت کنیم.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان ساخت: ساعت ها فعالیت و کار کارشناسی نیاز است تا فرایند این اقدام مشخص شود و بدانیم در حوزه اقدام و عمل چه باید بکنیم. 

رییس دستگاه قضایی استان اظهار داشت: هیچ مکتبی پیدا نمی شود که در حد اسلام به سرنوشت انسان توجه داشته باشد؛ چرا که بناست این موجود در آینده فقیهی عالیقدر، پزشکی متبحر، کارگزاری خدوم، سرداری بزرگ و ده ها و صدها الگو و اسطوره دیگری بشود که منشأ برکات و آثار در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: اسلام عزیز تأکید دارد کودک و طفل در سنین طفولیت و کودکی تکریم شده و حرمت او مثل سایرین حفظ شود و اگر می بینید در جامعه افرادی این حرمت را نگاه نداشتند و دچار لغزش ها و انحرافات و آسیب هایی شدند، علت تامه این آسیب صرفاً خود فرد نبوده و خانواده و اجتماعی که کودک در آن زندگی می کند خواه ناخواه تأثیر خود را در شخصیت و سبک زندگی او می گذارد، همچنین عامل محیط و تلقین و... اثرگذار بوده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، عالی ترین مقام قوه قضایی در استان تأکید کرد: انقلاب اسلامی به اقیانوس بیکران کرامت های انسانی و فضایل اخلاقی متصل است، اما دشمنان به ما تلقین می کنند که ما عقب افتاده هستیم و آموزه های اسلامی منسوخ شده و در جهان کنونی باید از نظام آموزشی مدرن و اسنادی مثل سند 2030 استفاده کرد که بسیار حرف بی اساس و سخیفی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: بنابراین باید همه تلاش و همت ما مصروف برنامه ریزی و کار پایه ای و شروع کار تربیتی در پایه های ابتدایی و پیش دبستانی و قبل از آن بر اساس همان مبانی غنی و مترقی اسلام عزیز باشد.

وی خطاب به مدیران و مربیان مدارس بیان داشت: ارزش و اهمیت کار شما بسیار والا و بالاست و جامعه و فرزندان این جامعه را شما می سازید.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید