دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » رییس دولت هیچ فاصله ای میان خود و مردم احساس نمی کند

استاندار اصفهان در دیدار با دانشجویان:

رییس دولت هیچ فاصله ای میان خود و مردم احساس نمی کند

کد خبر: 9290

 استاندار اصفهان در  جمع نمایندگان دانشجویان استان گفت: همین گونه که ما با اقشار مختلف در شرایط زمانی متعدد نشست و گفتگو برگزار می کنیم در سطح ملی نیز جلسات با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار می شود و اکنون ارتباط وزرا، استانداران و مردم با رییس جمهور آرزو و حسرت نیست.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی در نشست صمیمانه با نمایندگان مجموعه های دانشجویی استان، گفت: در نخستین نشست با دانشجویان استان در ابتدای این دولت، یکی از تشکلات دانشجویی عنوان کرد در ۹ سال گذشته آرزوی جلسه ای از این جنس را داشتیم اما خدا را شاکریم که امروز چهارمین نشست گفتگو با دانشجویان را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همین گونه که ما با اقشار مختلف در شرایط زمانی متعدد نشست و گفتگو برگزار می کنیم در سطح ملی نیز جلسات با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار می شود و اکنون ارتباط وزرا، استانداران و مردم با رییس جمهور آرزو و حسرت نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به احیای گفتمان جهادی در کشور خاطرنشان کرد: رییس دولت هیچ فاصله ای میان خود و مردم احساس نمی کند و این یک دستاورد ارزشمند است.

مرتضوی عنوان کرد: خادمان مردم تمام بضاعت خود را به میدان آورده اند. مردم اذعان دارند که تحرکاتی در جامعه وجود دارد و دولت تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار گرفته است.

وی افزود: امید آحاد مردم نیز به دولت قابل توجه است لذا بر این باوریم که شبانه روزی برای کاهش و رفع مشکلات باید تلاش کنیم.

استاندار اصفهان گفت: بسیاری از مدیران استان با ما هم عقیده هستند که در یک دفاع مقدس ۴۴ ساله به سر می بریم. دشمن لحظه ای برای از پا درآوردن نظام جمهوری اسلامی متوقف نشده و انقلابیون ما لحظه ای از دفاع و تلاش برای بهبود شرایط غافل نشده اند.

مرتضوی پیشنهاد داد تا دانشجویان با تورهای دانشجویی از واحد‌های راکد استان که در یک سال گذشته فعال شده اند (از جمله پلی اکریل) بازدید و از تلاش های دولت و تیم مدیریتی استان در به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد استان و کشور با اطلاع شوند‌‌.

وی درخصوص رویکرد مدیریت استان در تحقق شعار سال، بیان کرد: اقدامات بسیار و متعددی در این حوزه از قبل آغاز و اکنون مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری با جدیت دنبال می شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در خصوص حمایت از فعالیت های جهادی، قرارگاه پشتیبانی از اینگونه فعالیت ها در استان از قبل تشکیل و درصدد هستیم تا از گروه های جهادی حمایت و پشتیبانی کنیم.

فضای گفتگو برای اقشار مختلف در استان فراهم است

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: سخنان اقشار مختلف در دو سال گذشته به نحوهای مختلف شنیده شده و فضای مناسبی برای بازگو کردن نقطه نظرات وجود دارد. هر زمان که پای حرف مردم نشستیم سود کردیم زیرا نقطه نظرات مردم همیشه راهگشا است.

محمدرضا جان‌نثاری در خصوص ایجاد فضای مطالبه گری برای مردم بیان کرد: در یک سال اول که دولت سیزدهم روی کار آمد و تیم فعلی در استانداری مستقر شد میزان رجوع مردم برای مطالبه گری درب استانداری ۴۰۰ درصد نسبت به گذشته افزایش یافت.

وی ادامه داد: این مطالبات ناشی از مسائلی بود که از گذشته آغاز و مردم را درگیر کرده بود اما مردم احساس امیدواری کردند که اگر مطالب شان را مطرح کنند گوش شنوایی وجود دارد و بدانید که این مطالبات پیگیری شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: سخنان اقشار مختلف در دو سال گذشته به نحوهای مختلف شنیده شده و فضای مناسبی برای بازگو کردن نقطه نظرات وجود دارد.

جان‌نثاری افزود: هر زمان که پای حرف مردم نشستیم خودمان سود کردیم زیرا نقطه نظرات مردم همیشه راهگشا است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، وی در خصوص جذب دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: در گذشته مباحثی که مطرح می شد بر سر وجود و ادامه روند دانشگاه فرهنگیان بود اما امروز نسبت به توسعه دانشگاه فرهنگیان مطالبه گری می شود.

جان‌نثاری متذکر شد: ما باید این مجمع الجزایر دانشگاه فرهنگیان استان را به یک مجموعه تبدیل کنیم و این مهم در دستور کار مدیریت استان است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان دانشگاه هنر بیان کرد: شما فرزندان ما هستید و بسیار ناراحت هستیم که خوابگاه دختران دانشگاه هنر دچار مشکل است اما این موضوع را با جدیت تا حصول نتیجه دنبال می کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پاسخ به دغدغه دانشجویان در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: عملکرد ما در این حوزه از قبل از اغتشاشات سال گذشته و در قالب قرارگاه شهید شاه سنایی بود. در این راستا فعالیت های بسیاری انجام شده و در دستور کار است‌.

جان‌نثاری گفت: آیین نامه حجاب و عفاف بایستی در دانشگاه ها اجرایی شود و پیگیر این امر بسیار مهم هستیم. از طرفی دستگاه های دولتی و اجرایی را به خط کردیم تا درخصوص اجرای ابلاغیه وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: هیچ فردی در دستگاه دولتی و اجرایی اجازه ندارد بدون حجاب باشد. اجازه نمی دهیم اسلامیت نظام جمهوری اسلامی را عده ای آگاهانه و غیر آگاهانه زیرسوال ببرند. البته معتقدیم مسئله حجاب بایستی در مدارس فرهنگ سازی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در خصوص شورای ساماندهی جوانان استان متذکر شد: جلسات این شورا به صورت مستمر و با حضور جوانان برگزار می شود. اشتغال، ازدواج، تحصیل، ورزش و ... از موضوعات مهمی است که به صورت ویژه روی آن تمرکز کرده و درصدد ساماندهی آنها هستیم.

وی در خصوص جوان‌گرایی در ادارات استان، عنوان کرد: متوسط سنی فرمانداران استان ۴۰ سال است و از انتخاب فرمانداران و مدیران جوان بسیار خوشحال هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در پایان اضافه کرد: استان به صورت ویژه بر مباحث فضای مجازی، خانواده، جمعیت، آسیب های فرهنگی، حجاب و عفاف و ... ورود کرده و معطل شورای فرهنگی عمومی نشدیم بدون شک در حوزه های امنیتی، حفظ امنیت مردم و خانواده ها خط قرمز است.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید