یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ایجاد اسکان موقت و اضطراری برای ساکنان روستای «چم گز» پلدختر

ایجاد اسکان موقت و اضطراری برای ساکنان روستای «چم گز» پلدختر

کد خبر: 9275

 فرماندار پلدختر از ایجاد اسکان موقت و اضطراری برای ساکنان روستای «چم گز» این شهرستان به دلیل بارش شدید باران خبر داد.

رخدادشهر: حمید خادم اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور، به ویژه در روستاهای جنوب شهرستان پلدختر، تمهیدات لازم در روستاهای مخاطره آمیز و مستعد بروز حادثه اندیشیده شده و جمعیت هلال احمر این شهرستان نسبت به احداث سایت اسکان موقت در روستای «چم گز» با بیش از ۸۰ خانوار اقدام کرده است.

وی افزود: منازل در روستای «چم گز» تا کنون تخلیه نشده، اما در صورت احساس خطر، ساکنان می‌توانند با خیال راحت و به صورت موقت در سایت آماده شده اسکان پیدا کنند.

فرماندار پلدختر، گفت: شوراها و دهیاران در روستاها برای اطلاع رسانی از هشدارهای هواشناسی و مقابله با سیلاب احتمالی توجیه و مقرر شد دهیاران تا پایان سامانه بارشی در شهرستان، در روستای محل زندگی خود حضور داشته باشند.

خادم، افزود: کشاورزان نسبت به جمع آوری موتور تلمبه‌ها و پمپاژها در حاشیه رودخانه‌ها اقدام کردند تا از هرگونه خسارت احتمالی براثر طغیان رودخانه جلوگیری شود.

وی، یادآور شد: اطلاع رسانی شده تا به هیچ وجه روستاییان، عشایر، کشاورزان و دامداران در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار نگیرند و عشایر به مناطق امن منتقل و اسکان داده شوند.

فرماندار پلدختر، افزود: ساکنان حاشیه رودخانه در شهرها و روستاهای شهرستان پلدختر توجیه شدند تا منازل نزدیک به رودخانه جهت جلوگیری از بحران احتمالی سیلاب بر اثر طغیان رودخانه تخلیه و در جای امن اسکان پیدا کنند و به دلیل رعد و برق و احتمال بارش تگرگ از ورود به ارتفاعات خودداری کنند.

خادم گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و سایر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی شهرستان پلدختر برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی و سیل، بر اثر شدت بارش‌ها در شهرستان پلدختر در آماده‌باش کامل هستند.

مهر نوشت، وی افزود: جاده پلدختر - خرم آباد به دلیل احتمال مخاطرات جاده‌ای در بارندگی تا اطلاع ثانوی مسدود است و رانندگان می‌توانند در محورهای جایگزین مانند آزاد راه، «دهلیج»، «چول هول» و پلدختر برای تردد داشته باشند.

فرماندار پلدختر، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان مقررشده جهت ایجاد هماهنگی و آماده باش برای مقابله با بحران‌های احتمالی در بارندگی‌ها، مرخصی و مأموریت‌های خود را در زمان بارندگی لغو و به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
سیل, پلدختر, لرستان
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید