یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » سرنوشت مصوبه ممنوعیت ثبت‌نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی چه می‌شود؟

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد

سرنوشت مصوبه ممنوعیت ثبت‌نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی چه می‌شود؟

کد خبر: 9257

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی در کمیسیون به تصویب رسیده اما این مصوبه برای ارسال به شورای نگهبان نیاز به مصوبه صحن مجلس را دارد که احتمال حذف آن وجود دارد.

رخدادشهر: محمدصالح جوکار با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر ممنوعیت ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی در کارنامه خود دارند در انتخابات مجلس، بیان کرد: این موضوع مصوبه کمیسیون است و باید در صحن مجلس نیز رای بیاورد. ممکن است در صحن مجلس پیشنهاد حذف این بند رای بیاورد. در صورت تصویب در صحن مجلس نیز باید به شورای نگهبان برود. اگر شورای نگهبان این مصوبه را بر خلاف قانون اساسی و شرع مقدس تشخیص ندهد، آن‌گاه نهایی خواهد شد.

ایسنا نوشت، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس تصریح کرد: در مجلس دهم نیز این موضوع مصوب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد فلذا سرنوشت این مصوبه هنوز مشخص نیست و نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

جوکار گفت:‌ اکنون بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون نهایی شده و به زودی در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید