چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » مرگ روزانه ۴۰ نفر در تصادفات نوروزی/ افزایش ۱۱ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس راهور فراجا:

مرگ روزانه ۴۰ نفر در تصادفات نوروزی/ افزایش ۱۱ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته

کد خبر: 9218

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۱ درصدی ترددهای نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: روزانه حدود ۴۰ نفر در تصادفات ایام نوروز جان خود را از دست داده اند.

رخدادشهر: سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور گفت: در هشت روز شروع طرح نوروزی امسال تقریبا ۲۰۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است که فقط ۲۵ میلیون تردد در روز پنجشنبه گذشته بوده که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: آنچه که در تصادفات نگران‌کننده است این است که تاکنون ۳۸۵ نفر از مردم خوبمان را در تصادفات از دست داده‌ایم و بالغ بر ۷ هزار و ۱۰۰ مجروح و مصدوم داشته ایم. یعنی روزانه حدود ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: آنچه که تاکید داریم، حتما رانندگان عزیز و تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند و طی بررسی‌ها همچنان سرعت، بیشترین عامل تصادفات و متاسفانه عدم توجه به جلو نیز از دیگر عوامل مهم هستند. همچنین در مناطق بارانی سطح معابر لغزنده است و خستگی و خواب‌آلودگی نیز از عوامل مهم تصادفات به شمار می آیند و هنوز ۲۷ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است.


 به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان گفت: امیدواریم رانندگان عزیز حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در مسیرهایی که جداشونده وجود ندارد یعنی مسیرهایی که راه‌های فرعی و روستایی هستند که غالبا بیشتر تصادفات مربوط به این مسیرهاست، امیدواریم که رانندگان بیشتر دقت کنند و با آرامش رانندگی کنند که شاهد کمترین حوادث و تصادفات باشیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید