شنبه، 1 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » ۷۰ هزار میلیارد ریال برای تامین تجهیزات امدادی کشور اختصاص یافت

با مصوبه دولت

۷۰ هزار میلیارد ریال برای تامین تجهیزات امدادی کشور اختصاص یافت

کد خبر: 9217

   هیات وزیران با توجه به بحرانی بودن امکانات و تجهیزات امدادی کشور ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس و سازمان انتقال خون  اختصاص داد.

رخدادشهر: هیات وزیران به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از طریق تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان اورژانس کشور و سازمان انتقال خون در آخرین جلسه خود در سال ۱۴۰۱ تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این دستگاهها اختصاص داد.

این مصوبه از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه که به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی صورت گرفت، مقرر شد تا ۷۰ هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از طریق تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان اورژانس کشور و سازمان انتقال خون با توجه به اهمیت موضوع و بحرانی بودن امکانات و تجهیزات امدادی کشور در اختیار این دستگاهها قرار گیرد.

این منابع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت و با استفاده از ظرفیت بند (ز) اصلاحی تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور برای تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت های هزینه خواهد شد.

از این مبلغ ۵۰ هزرا میلیارد ریال سهم جمعیت هلال احمر، ۱۰ هزار میلیارد ریال سهم سازمان اورژانس و ۱۰ هزار میلیارد ریال سهم سازمان انتقال خون ایران است.

ایرنا نوشت، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران درخصوص «اختصاص اعتبار به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه از طریق تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان اورژانس کشور و سازمان انتقال خون» طی نامه شماره ۲۴۳۱۸۵ در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
هلال احمر
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید