پنج شنبه، 9 فروردین 1403
رخدادشهر » جامعه » استفاده ۱۵ درصدی از ماسک در کشور/ پلمب ۴۰۶ واحد صنفی

استفاده ۱۵ درصدی از ماسک در کشور/ پلمب ۴۰۶ واحد صنفی

کد خبر: 9167

 بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۱۵.۶۴ درصد بوده است.

رخدادشهر: به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۳ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۳.۶۰ درصد بوده است.

در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان ایلام با ۷۹.۱۱ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۳۰.۲۹ درصد بوده است؛ همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۳.۶۰ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد بیشترین میزان رعایت و کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۴۳.۶۵ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۱۵.۶۴ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان البرز با ۳۲.۸۱ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۴.۰۱ درصد رعایت بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۱۵.۶۴ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۶۱.۵۴ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به سالن‌های سینما با ۸.۲۰ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۲۶ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به قم ۵۱.۴۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۲.۹۸ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۲۶ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۶۹.۲۳ درصد بیشترین درصد رعایت و سالن‌های سینما با ۹.۰۲ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۴۳.۷۸ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان قم با ۶۹.۱۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به چهارمحال بختیاری ۲۸.۳۷ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۴۳.۷۸ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۹۵.۲۴ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین حد رعایت بوده‌اند و سالن‌های سینما و تئاتر با ۱۸.۰۳ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۳ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۲۱ هزار ۶۶۳ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۲۴ هزار و ۲۰۲ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۴۰۶ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
کرونا, وزارت بهداشت
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید