جمعه، 31 فروردین 1403
رخدادشهر » محیط زیست » نادیده گرفتن پیوست‌ زیست‌محیطی توسط برخی ادارات پس از دریافت مجوز از محیط‌زیست

سلاجقه گفت:

نادیده گرفتن پیوست‌ زیست‌محیطی توسط برخی ادارات پس از دریافت مجوز از محیط‌زیست

کد خبر: 9161

  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وظیفه ذاتی این سازمان در مدیریت فرآیندهای طبیعی، گفت: پیوست یک تا ۲ صفحه‌ای حاوی شرط ها و مطالبه‌های محیط زیست در اجرای پروژه ضمیمه می‌شود اما متاسفانه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی پس از دریافت مجوز این پیوست را ندیده می‌گیرند.

رخدادشهر: علی سلاجقه اظهار کرد:محیط زیست همواره از توسعه درخور و پایدار حمایت کرده و هر جا دیده با اجرای طرحی رفاه مردم تامین می‌شود از همه "روزنه‌های قانونی" استفاده کرده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست توانسته است از همه ظرفیت ممکن طبیعت برای توسعه پایدار استفاده کند اما گاهی برخی دستکاری‌های انسانی چرخه و فرآیندهای طبیعی را به هم می‌زند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکیدکرد: طبیعت سرمایه‌ای گرانبها و میراث بین نسلی است و در شرایط که کشور با تغییر اقلیم روبرو است و اکوسیستم و زیست بوم آن حساس شده این سازمان بر اساس قوانین بالادستی برای حفاظت از آن تلاش می‌کند.

سلاجقه با بیان اینکه شمار کمی از درخواست‌های مجوز وجود دارد که به طور کلی از سوی سازمان محیط زیست رد می‌شود، توضیح داد: با این وجود با هر صدور مجوز، پیوست یک تا ۲ صفحه‌ای حاوی شرط ها و مطالبه‌های محیط زیست در اجرای پروژه ضمیمه می‌شود اما متاسفانه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی پس از دریافت مجوز این پیوست را ندیده می‌گیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یافته من از سفر به بوشهر و بازدید از این استان، آگاهی از حساسیت، توجه بالا و مطالبه‌گری مردم این استان در حفاظت از محیط زیست است که برای من بسیار جالب بود به گونه‌ای که عمده خواسته آنها حفاظت از حق‌آبه‌های زیست محیطی است.

وی با اشاره به بازدید خود از محیط زیست شهرستان دشتی، بیان کرد: مردم این شهرستان با وجود همه مشکلاتی که داشتند اما حفاظت از حریم سیلاب دشت‌ها و رودخانه‌های این منطقه را به عنوان مطالبه خود از دولت مطرح کردند.

وی درخواست ساکنان این منطقه برای کمک در حفاظت از گونه گراز را از دیگر نمونه‌های مطالبه گری زیست محیطی بوشهری‌ها عنوان کرد و گفت: آگاهی از این مطالبه گری و دانش زیست محیطی مردم مسئولیتی سنگین را بر گردن سازمان حفاظت محیط زیست می‌گذارد.

ایرنا نوشت، وی ادامه داد: ساخت و ساز جاده، پل و دیگر سازه ها در حریم رودخانه مند از نظر استاندارد زیست محیطی وضعیت مناسبی ندارد و مردم را نگران کرده است و خواسته‌های انها احصا شده است.

سلاجقه با اشاره به دانش زیست محیطی بومیان هر منطقه که با درس گرفتن از طبیعت ایجاد شده، گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی باید نظر ساکنان و بومیان صاحب فکر این مناطق گرفته شود چرا که مردم محلی بهترین راه ها را در هارمونی با طبیعت برای رفاه خود در پیش می‌گیرند.

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید