شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » نحوه و میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرداری تهران برای ۱۴۰۲ مشخص شد

نحوه و میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرداری تهران برای ۱۴۰۲ مشخص شد

کد خبر: 9118

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران نحوه و میزان جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به تصویب رساندند.

به گزارش همشهری آنلاین - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران، بررسی تبصره ۱۹ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این تبصره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت اشاره می‌کند، افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت به شهرداری تهران اجازه دادیم که مانند سال گذشته با رعایت ماده ۲۸، ۱۰ درصد اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای را به جز ردیف‌ها صددرصد تخصیص دهد و بر اساس تبصره بودجه پروژه‌های مستمر مناطق و مأموریت‌های حمل‌ و نقل را ثبت و در ردیف متمرکز با عنوان اعتبارات متمرکز اجرای پروژه‌های مشارکت سرمایه‌گذاری منظور نماید تا به عنوان آورده شهرداری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری غیر خودگردان تلقی گردد.

وی ادامه داد: در مورد حد نصاب نیز براساس قانون جامع سرمایه‌گذاری اقدام خواهد شد. از چهار تا هشت هزار میلیارد تومان پس از تایید کمیسیون بودجه و توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی نیز از دو هزار تا چهار هزار میلیارد تومان پس از تصویب شورای سازمان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته خواهد شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا تبصره ۱۹ بودجه را به تصویب رساندند.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبصره ۲۰ لایحه بودجه درباره اجازه استفاده از منابع مازاد در بودجه مصوب را مورد بررسی قرار دادند. این تبصره به شهرداری تهران اجازه می‌دهد در صورت تحقق منابع مازاد در بودجه مصوب در سال جاری نسبت به تامین مالی پروژه‌های مشخص شده علاوه بر سقف اعتبار مصوب اقدام و مراتب را در تفریغ بودجه لحاظ کند.

بنابراین گزارش، این پروژه‌ها شامل توسعه و تأمین ناوگان و بهسازی تجهیزات خطوط متروی تهران به مبلغ ۲۷ هزار میلیارد ریال، احداث و توسعه و تکمیل خطوط مترو و پایانه‌ها و پارکینگ‌ها به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال، توسعه و نوسازی ناوگان سبک و ون تاکسیرانی و اتوبوسرانی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال، توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل ترافیک به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال، توسعه موتورسیکلت‌های برقی به مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال، بازپرداخت‌های بانکی، بیمه و مالیات به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد ریال، تسهیلات مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان رفت و روب شهری به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، تهیه وتولید و اجرای آسفالت معابر سطح شهر تهران به مبلغ دو هزار میلیارد ریال است.

همچنین احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراهی به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال، احداث شبکه و رینگ بزرگراهی به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه‌های بازآفرینی‌ها و بهسازی محیطی بافت فرسوده به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و تقاطع‌ها نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال، احداث و تجهیز مرکز داده جدید و تامین تجهیزات هوشمندسازی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، تکمیل پایانه شهر به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، احداث، بهسازی و تجهیز پایگاه‌های مدیریت بحران به مبلغ یک هزار میلیارد ریال، احداث و تکمیل پارکینگ گود فرهنگ به مبلغ چهار هزار میلیارد، بهسازی و تجهیز موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌های عنوان شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتاً پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا تبصره ۲۰ بودجه شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی تبصره ۲۱ لایحه بودجه شهرداری تهران که مربوط به مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد با شرایط خاص است نیز شهرداری تهران را موظف کردند که در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت و اقشار کم توان جسمی، حرکتی و ذهنی، سالمندان و کودکان تا سقف ۱۵ درصد در جمع اعتبارات ردیف‌های مرتبط با خدمات شهری و حمل‌ و نقل و ترافیک در مناطق ۲۲ گانه هزینه کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتاً پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا تبصره ۲۱ را به تصویب رساندند.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبصره ۲۲ را در دستور کار خود قرار دادند که در این تبصره عنوان شده شهرداری تهران موظف است آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌های اجرایی مورد نیاز تبصره‌های مصوب بودجه را براساس زمان‌بندی مندرج حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن مصوبه تهیه و برای تصویب به شورای شهر تهران ارائه کنند. شیوه‌نامه‌های اجرایی باید مبتنی بر استانداردهای مربوطه باشد به‌گونه‌ای که پایش و نظارت در عملکرد تبصره‌ها و ردیف‌های بودجه، ذیل حساب‌های کل معین و امکان‌پذیر باشد.

شهرداری تهران همچنین موظف است نسبت به توسعه و به‌روزرسانی سامانه جامع و یکپارچه مدیریت مالی از طریق برقراری اتصال میان کلیه سامانه‌های حوزه بودجه و مالی حداکثر تا پایان تیرماه سال آینده اقدام کند.

به گزارش ایسنا، شورایی ها شهرداری تهران را موظف کردند که گزارش عملکرد تبصره‌های بودجه مصوب را همراه با مستندات عملکردی از طریق بارگذاری در سامانه جامع تدوین و اجرای برنامه و بودجه شهرداری را هر سه ماه یکبار به شورا ارائه کند.

همچنین شهرداری تهران موظف است براساس اطلاعات نظارتی سامانه مدیریت توزیع آسفالت نسبت به توزیع و اجرای آسفالت معابر شهر تهران اقدام و گزارش آن را هر سه ماه یک بار به شورا ارائه کند.

کد خبر 744822

منبع: hamshahrionline-744822

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید