چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » کتاب «موعود اسرا» روانه بازار نشر شد

کتاب «موعود اسرا» روانه بازار نشر شد

کد خبر: 9101

کتاب «موعود اسرا» نوشته علی رضا کهنمویی توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «موعود اسرا» نوشته علی رضا کهنمویی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار نشر شده است.

آگاهی از اینکه این کوچه پس‌کوچه‌ها و فراز و نشیب‌های گذر روزگار درنهایت به کدام مقصد خواهد انجامید، طبعاً برای همگان جذاب است؛ به‌ویژه اگر این سرانجام، مربوط به اتفاقات و جریانات حساس و مهم باشد؛ از این روست که همواره بازارپیشگویی‌ها گرم بوده است. چون تنها آگاه مطلق به غیب، خدای سبحان است، جز از رهگذر اعلام او نمی‌توان اطلاع مطمئنی از آینده یافت. بنابراین تنها منبع موثّق در این خصوص، گزارش‌های انبیای الهی و ائمه هدی (ع) است و در این میان، منبع بی‌بدیل، قرآن کریم است که تبیان کلی شیء بوده و از هر کاستی و تحریف منزه است.

امروزه سرنوشت نهایی قدس و فتنه‌ای که صهیونیست‌ها در آن منطقه برپا کرده‌اند، از جذاب ترین و مهم‌ترین موضوعات در حوزه آینده‌پژوهی است. آنچه بر این کنجکاوی می‌افزاید، اشاراتی است که در برخی متون ادیان یادشده وارد شده و مرتبط با این چالش به‌نظر می‌رسد.

شاید بیشترین ورود به این مبحث از آنِ صهیونیست‌های یهودی یا مسیحی باشد اما اینگونه آثار نمی‌تواند سهم چندانی از حقیقت داشته باشد؛ چون اولاً، گاه بر متون محرف و منسوخ مبتنی است و ثانیاً، گاهی همراه با مصادره به مطلوب و تفسیر به رأی و تطبیق با سناریوهای خودساخته است. حال در این عرصه جنگ تبلیغی، باید به محضر حقایق ناب قرآن و سنت مشرف شد و با تحقیقات علمی، تشنگان حقیقت‌جو را در این وادی از سرچشمه‌ای زلال سیراب ساخت.

در همین راستا «علی رضایی کهنمویی» با نوشتن کتاب «موعود اسرا» بر آن شده است تا از رهگذر استخراج، توصیف و تحلیل معارف قرآنی و حدیثی، تحقیقی را در خصوص موضوع فرجام یهود سامان دهد و معارفی شگفت و اعجازگون در این راستا به‌دست خواهد داد و درنهایت، در مسیر تحقیق ناگزیر عطر بهشتی گل نرگس خواهد پیچید.

این کتاب را انتشارات کتاب جمکران در ایام ماه شعبان به مخاطبان خود عرضه کرده و همچنین با وجود اینکه این اثر در اصل حاوی مباحث تخصصی است، برای اینکه مخاطب عام نیز از کلّیت مباحث بهره‌مند شود، برخی نصوص عربی و برخی مباحث تخصصی، مانند بررسی‌های سندی به پاورقی منتقل شده است تا صرفاً علاقه‌مندان به آن رجوع کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

۱. سه آیه شریفه از قرآن کریم با تعبیری مشترک، از اراده الهی مبنی بر غلبه اسلام بر سایر ادیان خبر می‌‎دهد. این غلبه اگر هم در اوایل، همراه با بقای مقهورانه ادیان زیر سیطره اسلام باشد، درنهایت، به نابودی ادیان یادشده خواهد انجامید.

۲. تحقق وعده الهی بر غلبه اسلام بر ادیان، بنابر روایاتی از فریقین، به دست مبارک امام مهدی (عج) و حضرت مسیح (ع) تحقق خواهد یافت.

۳. مراد از ادیان مغلوب در قبال اسلام در آیات شریفه، تمام ادیان است؛ اعم از غیرالهی و در اصل الهی، اما با عنایت به سیاق این آیات، به طور ویژه دو دین محرف یهود و مسیحیت منظور است.

۴. با توجه به تعبیر «وَلَو کَرِهَ المُشرِکُونَ» ذیل دو مورد از ایات شریفه یاد شده، مهمترین تحریف واقع شده درادیان دیگر، به ویژه یهود و مسیحیت که به واسطه آن، ارسال رسول خاتم و غلبه دین ناب او بر ادیان یاد شده ضروری گشته، مخدوش شدن حقیقت ناب توحید در این ادیان و صبغه شرک آمیز گرفتن آن هاست.

این کتاب در ۳۱۲ صفحه و قیمت ۱۳۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 5719367

منبع: mehrnews-5719367

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید