یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » واحدهای تجاری و آموزشی در خدمت اشتغال جوانان محله

واحدهای تجاری و آموزشی در خدمت اشتغال جوانان محله

کد خبر: 9015

مسجد امام محمدباقر (ع) واقع در محله مهرآبادجنوبی سابقه پرافتخاری در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی به مردم دارد که مهم‌ترین آن ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان جویای کار با توجه به امکانات مسجد محل است.

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : مسجد امام محمد باقر(ع) در خیابانی به همین نام در محله‌ مهرآباد جنوبی قرار گرفته. موقعیت جغرافیایی مسجد چنان است که مابین تقاطع خیابان پادگان و خیابان دانشگاه هوایی واقع شده و باتوجه به‌کاربری‌های مختلف اطرافش ازجمله مسکونی، تجاری و انتظامی، شهروندان بسیاری از فضا و امکانات آن استفاده می‌کنند.

حاج «منصور وادانی»، از نمازگزاران قدیمی مسجد امام محمد باقر (ع)، با بیان اینکه این مکان مذهبی از سال ١٣٦٢ ساخته شده و شهروندان از برنامه‌های متنوع آن استفاده می‌کنند، می‌گوید: «این مسجد با توجه به فضای مناسب، از امکانات متنوعی چون کتابخانه، شبستان، نمازخانه آقایان و بانوان و... برخوردار است. از همه این فعالیت‌ها و برنامه‌ها که بگذریم واحد بسیج مسجد مذکور در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گوی سبقت را ربوده است. از مهم‌ترین برنامه‌های واحد بسیج مسجد امام محمد باقر (ع) می‌توان به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان اشاره کرد.»

از دیگر کارهای مسجد امام محمدباقر(ع) راه‌اندازی واحدهای تجاری و آموزشی است و این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان در کارکردهای متنوع مساجد، به جنبه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی با هدف کاهش بیکاری جوانان و خودکفایی آنان توجه داشت. متولیان و هیئت‌امنای مسجد مذکور از راه‌اندازی واحدهای‌ تجاری هدفی جز خدمت به شهروندان ندارند. برای همین درآمد حاصل از فعالیت واحدهای تجاری آن فقط صرف تامین منابع مالی جوانان جویای کار و رفع دغدغه آنها می‌شود.

در این مدت زمان که از فعالیت مسجد امام محمدباقر(ع) می‌گذرد، امام جماعت مسجد، هیئت امنای فعال و همچنین شورای محله مهرآباد جنوبی با اتحاد و همدلی خانواده‌های محروم و نیازمند را شناسایی و برای کمک به آنان در طول سال برنامه‌ریزی می‌کنند.

کد خبر 744139

منبع: hamshahrionline-744139

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید