یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» برگزار می‌شود

نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» برگزار می‌شود

کد خبر: 8981

نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» اثر نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز چهارشنبه دهم اسفند برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» اثر نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز به کوشش سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی «سمت» و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ چهارشنبه دهم اسفند در محل این سازمان برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی و ادبی محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، داود مهدوی زادگان رئیس سازمان سمت، نصرالله امامی مؤلف کتاب و محمد رضا موحدی عضو هیأت علمی دانشگاه قم سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» از دو بخش کلی تشکیل شده است؛ نویسنده بخش نخست را به زندگی، زمانه و شعر نظامی اختصاص داده که این بخش خود شامل سیزده فصل است. این فصول دربردارنده زندگی و زمانه نظامی، جایگاه نظامی در شعر پارسی، خلاقیت و آفرینش‌های شعری و هنری، دانش و حکمت نظامی، آرمان‌شهر در منظومه ذهن نظامی، نظامی و شاعران دیگر، میراث شعری نظامی، نظامی و ادبیات داستانی منظوم پارسی، مخزن الاسرار، خسرو وشیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه است. بخش دوم اثر نیز شامل گزیده‌ای از پنج گنج به همراه توضیحات است.

سازمان «سمت» در بزرگراه جلال آل‌احمد، غرب پل یادگارامام (ره) واقع است. این برنامه از جمله رویدادهای مرتبط با هفته بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی قرن ششم هجری است که در اسفندماه جاری به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 5715624

منبع: mehrnews-5715624

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید