دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » حجاب شخصیت و هویت به زنان می‌بخشد

حجاب شخصیت و هویت به زنان می‌بخشد

کد خبر: 8956

تربت حیدریه ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: عفاف و حجاب در کنار یکدیگر شخصیت و هویت به زنان می بخشد و این امر باعث حفظ فرد محجبه در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: با توجه به باورهای اعتقادی مردم این شهر، رعایت مظاهر اسلامی و حجاب و عفاف نسبت به دیگر شهرستان‌های استان، بسیار مطلوب‌تر است.

امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: این بدان خاطر است که مردم متدین این خطه هنوز به باورهای دینی و احترام به ائمه (ع) پایبند هستند.

وی در عین حال از دستگاه‌های اجرایی و اصناف خواست تا نسبت به توسعه و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش بیشتر از خود نشان بدهند.

حجت الاسلام معلمی بیان کرد: عفاف و حجاب در کنار یکدیگر شخصیت و هویت به زنان می‌بخشد و این امر باعث حفظ فرد محجبه در جامعه خواهد شد.

امام جمعه تربت حیدریه با تاکید بر اینکه حجاب سرمایه‌ای گرانبها و مایه عزت و قدرتمندی زنان و دختران است، افزود: حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، بدی‌ها را از جامعه دور می‌کند.

دستورات جلسات شورای فرهنگ عمومی دارای ضمانت اجرا باشند

در ادامه همچنین حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ، قرار گرفتن مردم در شرایط تضاد یا تعدد سلیقه‌های فکری تصمیم‌سازان این حوزه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه افزود: این بدان معناست وقتی از رسانه ملی فیلم یا تصاویری می‌بینند که منطبق با معیارهای اسلامی و باورهای اعتقادی آنها نیست، برایشان این سوال پیش می‌آید چرا رسانه ملی نسبت به دغدغه‌های فکری و فرهنگی بسیاری مسئولان، توجه ندارد؟

وی گفت: بر این اساس شایسته است دستورات جلسات شورای فرهنگ عمومی حداقل در این خطه به شکلی تصویب شوند که دارای ضمانت اجرا در جامعه باشند.

کد خبر 5715685

منبع: mehrnews-5715685

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید