دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » داستان‌های «کلاویه‌ها» نقد و بررسی شد

داستان‌های «کلاویه‌ها» نقد و بررسی شد

کد خبر: 8837

کتاب «کلاویه‌ها» در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد و بررسی کتاب «کلاویه‌ها» صبح امروز یکشنبه سی‌ام بهمن با حضور نویسندگان کتاب و جمعی از منتقدین و فارغ‌التحصیلان دوره‌های داستان‌نویسی موزه در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«کلاویه‌ها» مجموعه داستان‌های کوتاهی است که توسط جمعی از نویسندگان گردآوری و توسط انتشارات حدیث قلم منتشر شده است.

در این نشست که جمعی از نویسندگان کتاب حضور داشتند، صادقی مسئول گروه نویسندگان این کتاب گفت: همراه جمعی از شاگردان ابوالفضل درخشنده تصمیم گرفتیم یک مجموعه داستان داشته باشیم که این کاری قشنگ و سخت بود و تلاش‌های همه دوستان در کنار هم، مجموعه کلاویه‌ها را به بار آورد. بخشی از سختی کار در هماهنگی‌ها بود. در واقع انتخاب یک طرح جلد برای کتابی که توسط ۱۸ نفر نوشته شده، کار سختی بود و این کاری تیمی است که با وحدت شکل گرفت.

وی ادامه داد: در کتاب کلاویه‌ها داستان‌های اجتماعی، حماسی و عاشقانه‌ای وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود ارزشمند است. به هر نت موسیقی یک کلاویه می‌گویند و داستان‌های این کتاب نت‌هایی هستند که در کنار هم یک موسیقی را خلق کرده است. هر داستان آوایی است که از ذهن یک نویسنده برخواسته و این نشانه هماهنگی دل‌های ما است. در مسیری که هجوم بی فرهنگی‌ها وجود دارد، در این داستان می‌خواستیم در مجموع یک مهندسی فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه این نشست تعدادی از نویسنده‌ها داستان‌های خود که هر کدام مضمون‌های متفاوتی در زمینه اجتماعی، حماسی و عاشقانه داشت، معرفی کرده و مورد نقد و بررسی منتقدان قرار گرفت.

کد خبر 5712701

منبع: mehrnews-5712701

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید