دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » فدرال رزرو قصد توقف افزایش نرخ بهره بانکی در سال ۲۰۲۳ را ندارد

فدرال رزرو قصد توقف افزایش نرخ بهره بانکی در سال ۲۰۲۳ را ندارد

کد خبر: 8661

به گزارش بازار، نظرسنجی اخیر رویترز در خصوص سیاست نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا که به مهترین فاکتور فاندامنتال در تعیین جهت بازارهای مالی طی ماه های اخیر تبدیل شده، نشان می دهد که این نهاد بزرگ مالی به احتمال زیاد قصد قطع نرخ بهره بانکی طی سال جاری میلادی را ندارد.

بر اساس این گزارش، اکثر اقتصادانان مورد نظرسنجی رویترز همچنین معتقدند که فدرال رزرو دستکم طی دو مرحله دیگر، نرخ بهره بانکی برای سال جاری میلادی را افزایش خواهد داد.

اقتصاددانان معتقدند علیرغم قرار گرفتن اقتصاد آمریکا در معرض رکود ناشی از افزایش نرخ بهره بانکی، به لطف کاهش نرخ بیکاری در این کشور، جروم پاول رئیس فدرال رزرو دست بالا را در دفاع از تئوری های اقتصادی خود مبنی بر توجیه سیاست افزایش نرخ بهره را در اختیار دارد.

به گفته رویترز، ۴۶ نفر از مجموع ۸۶ اقتصاددان مورد نظرسنجی معتقدند که فدرال رزرو دستکم طی دو نوبت و برای هر بار، ۲۵ واحد نرخ بهره بانکی را افزایش خواهد داد که این موضوع می تواند به عدم پیشرفت محسوس بازارهای مالی بین المللی کمک کند.

لازم به ذکر است، جلسه مهم فدرال رزرو برای اعلام نرخ بهره بانکی و ارائه آمارهای مربوط به قیمت مصرف کننده، نرخ دستمزد بخش غیر کشاورزی و نرخ بیکاری امشب به ریاست جروم پاول و در قالب کمیته بازار آزاد فدرال آغاز خواهد شد.

منبع: tahlilbazaar-206335

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید