شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » برخی از آثار کشورهای دیگر در حد جشنواره فجر صنایع دستی نبود

برخی از آثار کشورهای دیگر در حد جشنواره فجر صنایع دستی نبود

کد خبر: 8601

دبیر هنری جشنواره صنایع دستی فجر گفت: برخی از آثار کشورهای دیگر که به دبیرخانه ارسال شد در حد جشنواره فجر صنایع دستی نبود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر هم اکنون در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی در حال برگزاری است.

در این نشست ویدا توحدی دبیر هنری جشنواره گفت: آثار هنرمندان را سختگیرانه پذیرفتیم. به عنوان مثال آثار هنرمندان کشور پاکستان رد شد چون خیلی از آنها در تراز صنایع دستی ما نبود. برخی از آثار کشورها در همان اول طبق شاخص‌هایی که اعلام کرده بودیم نبودند.

وی افزود: ۱۲ کشور آثارشان قابلیت حضور نداشتند. یکی از شاخص‌های مهم این بود که اثر باید یونیک باشد نه اثر نمایشگاهی.

توحدی بیان کرد: این دوره بر اساس تاییدیه شورای جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود و لوگوی آن نیز در پوستر و تبلیغات آمده است.

دبیر هنری جشنواره ادامه داد: در این دوره نگاه ویژه ای به زنان شده است. همچنین لباس اقوام برای معرفی پوشش ایرانی به نمایش در می‌آید. ضمن اینکه مدرسین بین المللی در حوزه آسیا و اقیانوسیه در این برنامه حضور پیدا کرده و ورکشاپ برگزار می‌کنند.

وی افزود: ۱۲ کشور درخواست حضور در جشنواره را دادند. از این کشورها هفتاد اثر ارسال شد که نزدیک به ۶۰ اثر پذیرفته شده تا در جشنواره شرکت کنند.

توحدی گفت: همه افرادی که حتی به عنوان ارزیاب یا داور حضور دارند هنرمند هستند از آنها خواستیم به نمایندگی از هنرمندان همان کشورها آثاری بیاورند اما این اقدام سخت بود.

دبیر هنری جشنواره خاطرنشان کرد: فلسطین، افغانستان، کویت، ترکمنستان و قرقیزستان از جمله کشورهای شرکت کننده هستند. ما میزبان دبیرکل شورای عالی صنایع دستی نیز هستیم.

وی گفت: برخی از هنرمندان ما با سیستم ثبت نام در سایت ما آشنا نبودند با این حال افراد زیادی شرکت کردند. این اولین تجربه ما بود.

کد خبر 5708662

منبع: mehrnews-5708662

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید