دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » کدام آلتکوین ها بیشترین پتانسیل رشد قیمت در بازار رمزارزها را دارند؟

کدام آلتکوین ها بیشترین پتانسیل رشد قیمت در بازار رمزارزها را دارند؟

کد خبر: 8575

بازار؛ گروه بین الملل: علیرغم محبوبیت کم نظیر بیت کوین در میان اهالی بازار رمزارزها، بسیاری از آلتکوین ها نیز توانسته اند طی سال های گذشته جای ویژه ای برای خود در بازار باز کنند. اساسا دلیل علاقه هواداران آلتکوین ها به آنها در برابر بیت کوین، جهش های قیمتی است که به لحاظ فاندامنتال، بیت کوین توانایی دستیابی به آنها را ندارد.

با اینحال، آنچه مسلم است، بیت کوین به دلیل ثبات نسبی قیمت و ضریب اطمینان پذیری خود به نسبت پروژه های دیگر، از بیشترین تعداد هوادار در بازار برخوردار بوده و نمی توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

اما نکته قابل توجه این است که با توجه به فروپاشی بسیاری از پروژه های بزرگ آلتکوین ها طی سال ۲۰۲۲، میزان ریسک سرمایه گذاری روی آنها نیز به شدت بالا رفته و نمی توان سرمایه گذاری قابل توجهی روی بسیاری از این پروژه ها داشت.

بهترین راه برای شناسایی پروژه های قدرتمند رمزارزی، بررسی راندمان آنها در بازه های زمانی بزرگتر است. به عنوان مثال، می توانید برای یافتن این پروژه ها به رفتار و بازدهی آنها در بازه زمانی میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه یا همان SMA۲۰۰ رجوع کنید.

در حقیقت، متحرک ساده ۲۰۰ روزه از این روی اهمیت دارد که می تواند روند کلان بازار یک توکن را مشخص کرده و از سوی دیگر، محل تقاطع این متحرک با متحرک ساده ۵۰ روزه می تواند روند فعلی بازار را مشخص نماید.

به عنوان مثال، رمزارز «اسکیل» یا همان SKL درست زمانی که موفق شد در تاریخ ۶ فوریه، نقطه SMA۲۰۰ را به کف حمایت خود بدل سازد، دچار پامپ ۸۲ درصدی قیمت طی چهار روز شد. لذا، این شاخص تا حد زیادی می تواند به پیش بینی قیمت توسط فعالان بازار کمک کند.

کدام آلتکوین ها بیشترین پتانسیل رشد قیمت را دارند؟

در میان آلتکوین ها، بسیاری از پروژه های قوی و ضعیف وجود دارند که بسیاری از آنها علیرغم محسابات سرمایه گذاران، موفق به سوددهی لازم برای آنها نشدند. پیشنهاد ما این است که دستکم در شرایط فعلی بازار، به جای انتخاب پروژه های جدید سراغ پروژه های قدرتمندی بروید که ریزش آنها به دلیل ریزش کل بازار رمزارزها بوده و اشکالی در کار آنها به وجود نیامده است. در ادامه به چند نمونه از این پروژه ها که بیشترین پتانسیل برای رشد را دارند، اشاره خواهیم کرد.

ترون

TRX/USDT 1-day chart

ترون از تاریخ ۲۶ ژانویه یعنی بیشتر از سه هفته، موفق به حرکت در محدوده بالای SMA۲۰۰ شده و همین امر، پتانسیل این ارز برای جهش قیمت را توجیه می کند. از سوی دیگر، ترون یک حرکت گاوی پنهان در دل خود دارد که دلیل آن، شکل گیری کف های پایینتر قیمت و همچنین ثبت RSI پایینتر طی چند ماه گذشته است.

معمولا در چنین شرایطی، شاهد یک حرکت پولبک قدرتمند خواهیم بود. از سوی دیگر، ترون طی ماه ژانویه به نسبت سایر ارزهای بازار، افزایش قیمت کمی را تجربه کرده و به نوعی، از روند بازار عقب مانده است.

در صورت موفقیت گاوها برای عبور از مقاومت ۰.۰۶۴۵ و تبدیل آن به حمایت، قیمت ترون کاملا برای جهش ۱۲ درصدی قیمت و افزایش تا ۰.۰۷۲۰ مهیا خواهد بود. همچنین، امکان افزایش قیمت تا ۰.۰۹۳۲ وجود دارد که این به معنای افزایش ۴۴ درصدی قیمت از سطح فعلی است.

انجین کوین

ENJ/USDT 1-day chart

انجین کوین از جمله معدود ارزهایی است که در بازه SMA۲۰۰ موفق به افزایش قیمت ۱۳۰ درصدی شده و مقاومت کلیدی خود در نقطه ۰.۴۱۲۱ را به نقطه حمایت محکم تبدیل ساخته است. در صورت موفقیت گاوها در حفظ حمایت SMA۲۰۰، می توان انتظار ادامه روند صعودی و هدف قرار دادن ۰.۵۷۵۳ دلار را داشت که حدود ۳۴ درصد از سطح فعلی قیمت یعنی ۰.۴۳۸۵ بالاتر است.

آنتولوژی

ONT/USDT 1-day chart

آنتولوژی نیز از رمزارزهای محبوب بازار است که موفق به حفظ روند حرکتی خود بالای محدوده SMA۲۰۰ شده و به تازگی نیز مقاومت مهم خود روی ۰.۲۱۲۴ را تبدیل به نقطه حمایت کرده است.

بررسی دقیق تر نمودار قیمت هفتگی، نشان می دهد که این رمزارز نوعی حرکت جهشی را در دل خود پنهان کرده و امکان افزایش ۷۹ درصدی قیمت نسبت به سطوح فعلی برای آن وجود دارد.

اما برای رخداد این سناریو، حفظ حمایت مهم ۰.۲۱۲۴ دلار برای این ارز بسیار مهم است . در صورت حفظ این حمایت، مقاومت بعدی مورد هدف گاوها می تواند با ۲۶ درصد افزایش قیمت، روی ۰.۲۵۹۲ قرار گیرد. همچنین رد صورت عبور گاوها از این محدوده و تبدیل آن به حمایت، قیمت می تواند تا ۰.۳۴۳۰ دلار افزایش یابد که ۶۷ درصد بالاتر از سطوح فعلی قیمت آن است.

کازمز (اتم)

ATOM/USDT 1-day chart

رمزارز اتم از جمله رمزارزهای پر طرفدار بازار است که به دلیل ادامه روند ثبت کف های پایینتر، طی یک ماه گذشته از بسیاری از آلتکوین های بازار عقب مانده است. توجه داشته باشید که قیمت اتم هنوز جای ریزش بیشتر داشته و می تواند تا سطح ۲۰۰SMA روی ۱۱.۸۸ عقب نشینی داشته باشد که اندکی بیش از ۹ درصد نسبت به قیمت فعلی آن پایینتر خواهد بود.

علاوه بر این، شاخص RSI برای آلتکوین‌ها که در بالا نیز به آن اشاره شد، نوید بخش یک جهش در سطح ۵۰ است. اما اندیکاتور مومنتوم اتم قبلاً به زیر نقطه خنثی سقوط کرده که نشان دهنده ادامه حضور سنگین فروشندگان است.

با این حال، اگر گاوها بتوانند از سطح ۱۱.۸۸ دلار دفاع کنند، سرمایه گذاران می توانند انتظار جهش ۴۸ درصدی را برای این رمزارز داشته باشند که قیمت اتم را به آزمایش مجدد مقاومت ۱۷.۵۴ دلار سوق می دهد.

منبع: tahlilbazaar-206024

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید