دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » «از زبان مشاور» منتشر شد/ارکان پنج‌گانه زندگی خانوادگی

«از زبان مشاور» منتشر شد/ارکان پنج‌گانه زندگی خانوادگی

کد خبر: 8529

کتاب «از زبان مشاور: ارکان پنجگانه زندگی خانوادگی» نوشته حجت الاسلام علی اکبر مظاهری توسط نشر جمال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چاپ نخست نشر جمال از کتاب «از زبان مشاور: ارکان پنجگانه زندگی خانوادگی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مظاهری با شمارگان دو هزار نسخه، ۴۰۰ صفحه و بهای ۱۷۵ هزار تومان منتشر شد. این کتاب پیشتر توسط انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده بود.

کتاب پنج فصل دارد که به عناوین و محتوای آنها به ترتیب اشاره می‌شود: فصل اول با عنوان «آغاز راه» که به موضوع ازدواج اختصاص پیدا کرده است. فصل دوم با عنوان «انتخاب همسر» مساله خواستگاری و معیارهای انتخاب همسر را بررسی کرده است. فصل سوم با عنوان «دوران نامزدی و عقد» به بیان مسائل جوانان در این دوران شیرین زندگی اختصاص دارد. فصل چهارم با عنوان «پس از ازدواج» مفصل‌ترین فصل کتاب است. نویسنده در این فصل مهارت‌های زندگی را برای آن بیان کرده است. در نهایت فصل پنجم کتاب نیز به «فرزندان و تربیت» آنها می‌پردازد. این عرصه، میدانی است پررمز و راز، که پدران و مادران، به‌ویژه زوج‌های جوان، به راهنمایی‌هایی، مساعدت‌هایی و همدلی‌هایی نیازمندند تا فرزندانی صالح و رشید را تربیت و بالنده کنند.

در معرفی این کتاب از زبان نویسنده آن چنین آمده است: «ما همگی‌مان به مشاور و مشاوره نیازمندیم: در مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی. مانند نیاز به پزشک و پزشکی، در همه رشته‌های پزشکی. این نیاز را عقل می‌گوید، شرع بر آن فتوا می‌دهد و دانش و تجربه بر آن مهر تأیید، بلکه تاکید می‌زند. در کتاب «از زبان مشاور» در پنج فصل سعی کرده‌ایم تا در همه زمینه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی به پرسش‌ها پاسخ دهیم. تمامی مسائل آورده شده در کتاب، حاصل ساعت‌ها مشاوره حضوری و غیرحضوری است. بنابراین سعی شده است تا بروزترین مسائل جامعه در کتاب گنجانده شود.

عمده مطالب کتاب، در سه قلمرو، سامان یافته است:

۱. مشاوره‌های حضوری؛

این‌ها محصول مشاوره‌هایمان در مراکز مشاوره است. بیشتر در مراکز مشاوره حوزه‌های علوم اسلامی و دانشگاه‌ها. مشاوره‌های حضوری را با عنوان «از زبان مشاور» آورده‌ایم. نام کتاب، برآمده از همین عنوان است. این‌ها بهترین و زیباترین مطالب کتاب‌اند.

۲. مشاوره‌های غیر حضوری

این‌ها مشاوره‌های مکتوب‌اند که از طریق نامه، ایمیل، سایت، پیام رسان انجام گرفته‌اند. پاره‌ای از این‌ها پرسش و پاسخ‌های مجله‌ای و نشریه‌ای است. خوانندگان مجله و نشریه پرسیده‌اند و ما پاسخ داده‌ایم. به‌علاوه مشاوره‌های تلفنی.

۳. نوشته‌های غیر مشاوره‌ای؛

این‌ها نوشته‌هایی است که در قلمرو خانواده و مسائل همسران و تربیت فرزندان نوشته‌ایم. این‌ها درباره پنج رکن خانواده است؛ زن، شوهر، فرزند، پدربزرگ، مادربزرگ.

ما خانواده را سه رکنی نمی‌دانیم؛ زن، شوهر، فرزند. بلکه خانواده را پنج رکنی می‌دانیم؛ زن، شوهر، فرزند، پدربزرگ، مادربزرگ. ایشان ارکان اصلی بنای خانواده‌اند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر مظاهری اصفهانی، استاد حوزه و دانشگاه است. پیشتر به قلم او کتاب‌هایی چون «شیوه شهریاری»، «جوانان و انتخاب همسر»، «فرهنگ خانواده»، «از ژرفای حج» و ترجمه متن شریف نهج‌البلاغه نیز منتشر شده است.

کد خبر 5707269

منبع: mehrnews-5707269

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید