شنبه، 1 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » خاطرات مردم مازندران از شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر شد

خاطرات مردم مازندران از شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر شد

کد خبر: 8425

کتاب «ساماندار» نوشته سیده‌فاطمه سادات کیایی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ساماندار؛ خاطرات مردم مازندران از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی» به قلم سیده‌فاطمه سادات کیایی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

تحقیق و تهیه مطالب این‌کتاب به عهده حانیه جنتی بوده است.

در آن جمعه شب سرد دیماه سال ۱۳۹۸، انفجاری تروریستی در فرودگاه بغداد، ملتی را برای همیشه داغدار کرد، داغدار بزرگترین سردار مبارزه با تروریست. حاج قاسم سلیمانی کسی که عمر خود را به مجاهدت در میدان‌های نبرد علیه ظلم و طاغوت گذرانده بود، به دست شیطان بزرگ، آسمانی شد و تاریخ شهادتش یکی از روزهای ماندگار در خاطر ملت ایران شد.

مردم مؤمن دیار طبرستان، مازندران قهرمان، از آن زمان که در لباس پاسداران لشگر ۲۵ کربلا دوشادوش سربازان حاج قاسم در نبرد با دشمن بعثی جنگیدند تا سال‌های اخیر که فرزندان خود را برای دفاع از حرم، بدرقه شام کردند و حماس خانطومان را بازآفریدند، خاطره سلحشوری و شجاعت سردار دل‌ها را خوب به خاطر دارند.

به حق، دلاوری رسم مشترک شهدای بزرگی همچون شهید حاج حسین بصیر و علیرضا نوری از سرزمین سبز طبرستان و بزرگ مرد دیار کریمان، حاج قاسم سلیمانی است. یادواره شهدای شهر بابل در اسفند سال ۱۳۹۷ از خاطرات فراموش نشدنی خانواده شهدا و اهالی مازندران از حضور سردار دل‌ها در این استان است. سردار در این حضور، دلاورمردان این دیار را یاد کرد و گفت: «مازندران دِین بزرگی به گردن ما دارد و خاطرات خوبی از لشکر ۲۵ کربلا و سلحشوری جوانانِ دیار علویان داریم.»

مردم مازندران کمتر از یک سال بعد با حضور هزاران نفری در تشییع پیکر سردار در شهر تهران، لطف حضور مهمان عزیز خود را پاسخ دادند. این کتاب، شرح کوچکی از دلبستگی و اشتیاق مردم مازندران به سرداری است که فقط متعلق به شهر و کشور و منطقه خود نبود، بلکه بسیاری از آزادی خواهان جهان او را دوست داشتند.

این کتاب در ۹۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5703913

منبع: mehrnews-5703913

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید