یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » پیش‌بینی هفت هزار میلیارد تومان برای صندوق حمایت از بیماران خاص

معاون درمان وزارت بهداشت خبرداد

پیش‌بینی هفت هزار میلیارد تومان برای صندوق حمایت از بیماران خاص

کد خبر: 8237

  معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای صندوق حمایت از بیماران خاص پیشنهاد داده‌ایم و قرار است این صندوق پوشش حمایتی را از ۴۴ نوع بیماری به ۱۰۰ بیماری ارتقا دهد.

رخدادشهر: سعید کریمی در تشریح دستاوردهای یک ساله معاونت درمان این وزارتخانه افزود: در یکسال اخیر اقدامات خوبی در حوزه درمان در دولت سیزدهم صورت گرفته است؛ بطوریکه ۷۹ بیمارستان و یکهزار تخت بیمارستانی طی این مدت تجهیز شده است.

وی اظهارداشت: ۵۳ مرکز دندانپزشکی دولتی ایجاد شده و ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک متخصص نیز در مناطق محروم توزیع شده است.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر نیز سقف درآمد پزشکان در مناطق محروم برداشته شده است تا پزشکان در ارایه خدمت به مردم انگیزه بیشتری داشته باشند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، از دیگر اقدامات انجام شده کاشت حلزون است که اکنون هیچ بیماری در صف انتظار کاشت آن نیست و حدود ۲ هزار نفر بصورت رایگان درمان شدند.

حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند
به گفته کریمی ، امسال حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند که جزو دهک‌های کم برخوردار بودند و اکنون اگر فردی تحت پوشش بیمه نیست ، می تواند  از طریق سازمان بیمه سلامت خود را بیمه کند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در کشور ارتقاء ۳۰ درصدی پیوند عضو است ، رویکرد ما در معاونت درمان اهمیت بحث پیوند است. در برخی حوزه‌ها مانند پیوند کبد جان بیمار را حفظ می‌کند. در مواردی مثل پیوند کلیه هم علاوه بر زندگی طبیعی بیمار، هزینه پیوند کلیه یک‌ششم دیالیز بوده ،این از نظر منابع هم به نفع کشور است که پیوند را ارتقاء دهیم.

معاون درمان تصریح کرد: در بحث جوانی جمعیت نیز یکی از وظایف ما توسعه شبکه ناباروری بوده که این شبکه را به صورت سه سطح یک، دو و سه تعریف کردیم. سطح یک مطب‌ها یا اولین جایی است که زوجین نابارور مراجعه می‌کنند، آیین‌نامه سطح دو که قبلا آن را نداشتیم، مصوب و ابلاغ شده و مراکز راه‌اندازی می‌شوند.

کریمی اظهار داشت: در حال حاضر ۶ مرکز ناباروری سطح دو داریم و تا آبان سال آینده به ۶۴ مرکز افزایش می یابد.

وی با اشاره به ابنکه ۹۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور انجام می شود، گفت:  پرونده الکترونیک در اولویت است و داریم ، اما لازمه آن نسخه الکترونیک بوده که از دی ماه سال قبل کلید خورد و اکنون در مرحله اجرایی است.

۱۱۴ پرونده دانه درشت


رخدادشهر: معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قرارگاه نظارت بر سلامت در راستای مبارزه با تخلفات تعرفه‌ای و تخلفات حوزه سلامت در معاونت درمان ایجاد شده است، افزود: تاکنون ۱۱۴ پرونده دانه درشت مطرح شده که تخلفات جدی داشتند. در همانجا تصمیم‌گیری‌ها انجام شد، جرایم بازدارنده‌ای نیز ارائه می‌شود. به تدریج اثرات این قرارگاه ملموس می‌شود. در عین حال مردم بدانند که ما کسی را در کشور نداریم که بخواهد خدمت منحصربه فردی ارائه دهد و تعداد قابل توجهی از افراد متخصص در هر خدمتی در کشور وجود دارد، بنابراین خارج از صندوق بیمارستان هیچ پولی پرداخت نکنند. اگر عمل جراحی یا خدمتی لازم است، حتما باید با صندوق پرداخت کرده و در قبال آن هم رسید بگیرند.

کریمی تاکید کرد: اینکه به منشی یا فرد ناشناخته‌ای پول پرداخت شود یا سکه و دلار و غیره پرداخت شود، درست نیست و مردم نباید این کار را انجام دهند. اگر هم مردم نیاز به راهنمایی برای یافتن ارائه کننده خدمت دیگری داشتند، از معاونت درمان دانشگاه‌ها درخواست کنند که افراد جایگزین را معرفی و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم آگاه باشند که به هیچ وجه پولی را خارج از صندوق بیمارستان دولتی و خصوصی پرداخت نکنند،  و در مطب ها نیز باید کارتخوان موجود باشد در غیر اینصورت  مردم آن را باید مطالبه کنند تا این موضوع نهادینه شود.

ایرنا نوشت، کریمی گفت: در بحث پزشک خانواده نیز تلاش داریم فرانشیز را ۱۵ درصد کاهش دهیم‌، یعنی بیمار در بخش سرپایی بجای ۳۰ درصد فرانشیز، ۱۵ درصد بپردازد که البته هنوز قطعی و نهایی نشده است. برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع سال آینده گسترش پیدا می‌کند. در شهرهای بزرگ ابتدا در حاشیه شهرها و بعد در داخل شهرها و مراکز، به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود.

معاون درمان به موج هشتم کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰ روزی است که از قله موج عبور کردیم، میزان مراجعین سرپایی و بستری‌مان در حال کاهش است شرایط خوب است و فوتی‌هایمان زیر ۱۰ بیمار است و گاهی اوقات هم مرگ و میر نداریم .

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید