شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » کپی کاری به ارتقای صنعت سیسمونی ایران آسیب وارد می‌کند

کپی کاری به ارتقای صنعت سیسمونی ایران آسیب وارد می‌کند

کد خبر: 8194

یک تولیدکننده می گوید در ایران بیشتر طراحان و سرمایه‌گذاران حوزه سیسمونی و محصولات نوزاد و کودک تنها به دنبال کپی‌کاری هستند و این، به ارتقای کیفیت و بازار فروش محصولات آسیب وارد می‌کند.

ابراهیم ضیا تولیدکننده سیسمونی و دکوراسیون اتاق کودک، در گفت و گو با خبرنگار مهر، در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره این رویداد، با اشاره به رویکردها و نیازهای خریداران و مشکلات این حوزه و اقبال مخاطبان به تولیدات داخلی گفت: مخاطبی که به لحاظ مالی قدرت خرید بالایی دارد عمدتاً از اجناس ایرانی استفاده نمی‌کند و مخاطبی هم که قدرت خرید کمتری دارد سعی می‌کند با هزینه اندک وسایل مورد نیاز خود را تهیه کند. در حال حاضر مصرف‌کننده به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده به دنبال کالای ایرانی با کیفیت است و وقتی محصولی کیفیت خوبی داشته باشد مخاطب خود را نیز دارد.

این تولیدکننده در پاسخ به این سوال که فضای رقابتی در این حوزه چگونه است و طراحان ایرانی تا چه اندازه در این صنعت کمک می‌کنند، افزود: من تولیدکننده سیسمونی و دکوراسیون اتاق خواب نوزاد در ایران و ترکیه هستم و به دلیل کیفیت بالایی که محصولاتم دارند در سال ۹۵ به جرأت می‌توانم بگویم برخی از واردکنندگان کالاهای خارجی را در همان زمان از دور رقابت خارج کردم، چرا که کالای من مخاطب خود را یافته بود. اما نکته حائز اهمیت این است که ما طراحی که صاحب ایده نو و بدیع باشد نداریم و اغلب طراحان داخلی در تلاش هستند تا از نمونه‌های خارجی خود کپی کنند. در حالی که هر محصولی که همراه با ایده نو باشد از آن استقبال خوبی صورت می‌گیرد و می‌توان گوی سبقت را از جهان ربود و مطرح شد.

تولیدکننده سیسمونی کودک مشکل دیگر این حوزه را نبود سرمایه‌گذار مناسب عنوان کرد و گفت: متأسفانه در صنف تولید سیسمونی ما سرمایه‌گذار واقعی نیز نداریم و اغلب کپی کار هستند، از همین رو مخاطب هم به سراغ این می‌رود تا از کالای اصلی خرید کند نه کپی آن. ما صنعت به معنای واقعی اعمال کردیم اما متأسفانه با حضور عده‌ای اندک این صنعت دچار آسیب شد به دلیل مواردی که به آنها اشاره کردم در صنعت سیسمونی چندان ارتقایی نداشتیم، اگرچه محصولات با کیفیت شد، اما کپی نامناسب و کیفیت پایین برخی محصولات، سبب آسیب جدی به این صنعت شد.

ضیا همچنین بر اهمیت بهداشتی‌بودن محیط تولید محصولات کودک تاکید کرد و گفت: یکی از نکات بسیار مهم در این عرصه بحث محیط تولید کالای نوزاد و کودک است. در تمام دنیا وقتی محصولی در حوزه نوزاد تولید می‌شود، کاملاً بهداشتی است چرا که نوزاد از همان بدو تولد تا حدود یک سالگی هرآنچه که پیدا کند در دهان می‌گذارد. بنابراین محصولی که تولید می‌شود باید همانند تولید دارو و مواد غذایی در محیطی کاملاً استریل و بهداشتی تولید شود، در حالی که تولیدات ما در صنف نساجی قرار داده شده و این اشتباه است.

وی درباره نحوه حضور خود در نمایشگاه گفت: این پنجمین سالی است که در این نمایشگاه حضور دارم و قرار است در نخستین روز از برپایی این رویداد محصولی را در حوزه تزئینات اتاق کودک در نمایشگاه رونمایی کنیم که برای نخستین بار است در دنیا ساخته شده و نمونه خارجی ندارد و زین پس در دنیا از این محصول ایرانی همه جا دیده خواهد شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی«مادر، نوزاد و کودک» (MBC) از سوی شرکت «میلاد نور» به‌عنوان کارگزار سازمان توسعه تجارت، و با نظارت شورای نظارت بر اسباب‌بازی روزهای ۲ تا ۵ اسفند به صورت حضوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 5700118

منبع: mehrnews-5700118

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید