شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » وجود بیش از ۴ میلیون نفر بیسواد مطلق یا کم‌سواد در کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد

وجود بیش از ۴ میلیون نفر بیسواد مطلق یا کم‌سواد در کشور

کد خبر: 8089

   معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با وجود بیش از چهار میلیون نفر بیسواد مطلق یا کم سواد در کشور هنوز هم ماموریت ما در حوزه سوادآموزی خطیر است، باید هم افزایی محکمی داشته باشیم تا ظرف سه سال آینده موضوع آموزش سواد پایه و خواندن و نوشتن تمام شود.

رخدادشهر: علیرضا عبدی امروز ۱۲ بهمن ماه در در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود هفت سال شورای عالی پشتیبانی سواد برگزار نشده بود و به نوعی جریان سوادآموزی مورد غفلت جدی واقع شده بود، افزود: با لطف خداوند و همت همه تلاشگران این عرصه این جلسه بعد از سال ها برگزار و ریل گذاری های خوبی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی انجام شده است.

وی افزود: همه مسئولان به نوعی مسئول سواد اجتماعی کشور هستند، باید آمادگی لازم برای انجام فعالیت های سوادآموزی در گام دوم انقلاب را داشته باشیم، سوادآموزی نباید تنها محدود به خواندن و نوشتن باشد، جذاب ترین موضوع در نهضت سوادآموزی این است که جریانی برای استمرار دانایی در کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: اگر درمورد سوادهای مختلف آمادگی داشته باشیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی را نخواهیم داشت مثلا بسیاری از زندانیان به علت بیسوادی در حوزه مالی گرفتار شده اند یا بسیاری از نزاع های خانواده ها به علت عدم سواد آپارتمان نشینی در مجتمع های مسکونی است.

وی افزود: از طرف دیگر صاحبان بسیاری از مشاغل هم که شاغلند نسبت به شغل خود عالم نیستند و شغل ها بر پایه دانایی نیست؛ دانایی جزو نیازهای ضروری کشور است. دنیای متاورس به زودی ما را مبتلا خواهد کرد و ما با دنیایی مواجه می شویم که هیچ شناختی از آن نداریم .

 عبدی گفت: با وجود بیش از چهار میلیون نفر بیسواد مطلق یا کم سواد در کشور هنوز هم ماموریت ما در حوزه سوادآموزی خطیر است، باید هم افزایی محکمی داشته باشیم تا ظرف سه سال آینده موضوع آموزش سواد پایه و خواندن و نوشتن تمام شود، نشانی بیسوادها را باید از ثبت احوال بگیریم، دهیاران و بخشداران باید در شناسایی بیسوادان کمک کنند چون نزدیک ترین افراد به خط اجتماعی جامعه هستند.

ایسنا نوشت، وی تصریح کرد: باید نقشه راهی داشته باشیم و بررسی کنیم این بیسوادان را با چه همکاری هایی می توان با سواد کرد، تامین منابع مالی نهضت هم اهمیت دارد، اگر بزرگسالان باسواد باشند جلوی بسیاری از خسارت ها و آسیب ها در حوزه بهداشت و درمان و ...گرفته می شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: نهضت سوادآموزی سال ۶۳ دولتی شد اما قبل از آن مردمی بود، الان سازمانی شده و باید در حوزه های تشویقی و انگیزشی برای سوادآموزان با همکاری دستگاه های مختلف کار شود، اساسنامه نهضت باید بازنویسی و محدودیت های آن کم شود و باید مشخص شود اینک سواد چیست و نحوه عملکرد سوادآموزی چگونه باید باشد؟

کلید واژه ها:
سواد آموزی, کم سواد
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید