جمعه، 10 فروردین 1403
رخدادشهر » استان‌ها » خشکسالی در چهارمحال و بختیاری به اتمام نرسیده است

خشکسالی در چهارمحال و بختیاری به اتمام نرسیده است

کد خبر: 7855

شهرکرد - مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در مناطق خشک و نیمه‌خشک ناهنجاری‌های هواشناسی بالا است، پس نمی‌توان گفت که از خشک‌سالی خارج شده‌ایم.

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بارش‌ها در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با وجود اینکه تا این لحظه نسبت به چند سال گذشته بارش‌های خوبی داشتیم اما این بارش‌ها از نظر کارشناسی در حد میانگین هستند و براساس آمار موجود سه درصد بیشتر از میانگین است.

وی با اشاره به اینکه کشور بیش از ۱۵ سال با خشکسالی مواجه بوده تصریح کرد: همین موضوع سبب شده که این بارش‌ها نتواند کمبود بارش‌های این مدت خشکسالی را جبران کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در تغییر اقلیم ناهنجاری‌های بسیاری دیده می‌شود و امسال هم به دلیل پایین آمدن فشار سیبری، بارش‌ها به شکل برف در آمدند.

چراغ‌پور ادامه داد: این درحالی است که امسال شاهد ورود چند سامانه از جنوب غرب به کشور بودیم که این استان را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی یادآور شد: در مناطق خشک و نیمه‌خشک ناهنجاری‌های هواشناسی بالا است و یک سال بارش‌ها خوب است و ممکن است سال بعد بارش کاهش یابد پس نمی‌توان گفت که از خشک‌سالی خارج شدیم.

چراغ‌پور اضافه کرد: با وجود بارش برف در کوهرنگ، اما ارتفاع برف در این شهرستان تفاوت چندانی نداشته و چون هوا در چند سال گذشته گرم‌تر است ذوب برف افزایش نیز داشته است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: براساس پیش‌بینی بلندمدت سازمان هواشناسی بارش‌های اسفند و فروردین در حد میانگین است.

وی افزود: آماری که درخصوص دمای هوا در شهرکرد اعلام می‌شود واقعی است چراکه این دما با دستگاه‌های دقیقاً اندازه‌گیری می‌شود.

کد خبر 5693911

منبع: mehrnews-5693911

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید