شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کمک گردشگری به درآمدهای کشور/ ورود سرمایه‌گذاران تسهیل شود

کمک گردشگری به درآمدهای کشور/ ورود سرمایه‌گذاران تسهیل شود

کد خبر: 7783

سمنان- رئیس فراکسیون گردشگری مجلس بابیان اینکه توجه به صنعت گردشگری درآمدزا و تامین کننده بودجه کشور خواهد بود، گفت: بر این اساس ورود سرمایه گذاران به این حوزه باید تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا دشتی اردکانی غروب پنج شنبه در سومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان تأمین کننده بودجه کشور می‌تواند منظور شود، ابراز داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا گردشگری توانسته آنها را از رکود خارج و سالانه به درآمدزایی غیر نفتی آنها کمک شایانی کند که ایران از نظر داشتن جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری و طبیعی بسیار غنی است.

وی ضمن بیان اینکه به دلیل همین اهمیت بالای توجه به صنعت گردشگری افزایش بودجه این حوزه در دست اقدام است، افزود: با انجام این مهم می‌توان زیرساخت‌ها را در گردشگری ارتقا بخشید که در نهایت بتواند در چرخه اقتصادی کشور اثر بخش شود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه گیر افتادن سرمایه گذاران در دام بروکراسی اداری باعث ناامیدی آنها شده و ما را از اهداف مذکور دور می‌کند، ابراز داشت: می‌بایست ورود بخش خصوصی برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران بخش تسهیل شود.

دشتی اردکانی با بیان اینکه احیای بافت‌های سنتی با هدف جذب و اقامت گردشگران ضروری است، تصریح کرد: احیا و مرمت بافت قدیمی یکی از مواردی که می‌تواند مقصدی برای گردشگری شود لذا انتظار می‌رود این مهم در دستور کار استان‌ها قرار گیرد.

وی بابیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب یک حلقه متصل به هم است، افزود: مردمی کردن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک ضرورتی که ورود بخش خصوصی به این حلقه متصل، منجر به رونق گرفتن این صنعت خواهد شد.

کد خبر 5692975

منبع: mehrnews-5692975

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید