دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » روستاهای هدف گردشگری استان سمنان در چرخه اقتصادی نقش آفرین شوند

روستاهای هدف گردشگری استان سمنان در چرخه اقتصادی نقش آفرین شوند

کد خبر: 7771

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان به لحاظ گردشگری وجود دارد، گفت: روستاهای هدف گردشگری در چرخه اقتصادی نقش آفرین شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی غروب پنج شنبه در سومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری می‌توانند به ظرفیتی برای بهبود رونق اقتصادی استان تبدیل شوند، ابراز داشت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها در روستاهایی نظیر قلعه بالا و احمد آباد بیارجمند کاملاً مهیا است این مکان‌ها می‌توانند در گردش اقتصادی نقش مهم ایفا کنند.

وی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری علاوه بر اقامت مسافران می‌توانند به اقتصاد خانوارهای داخل روستا نیز کمک کنند، افزود: روستاهای با قابلیت گردشگری بسیاری در استان سمنان وجود دارند که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توانند ضمن کمک به گردش مالی در روستا به توسعه و معرفی هر چه بیشتر استان کمک و آن را از گذر به مقصدی برای سفر تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تپه حصار دامغان می‌تواند ظرفیتی مناسب برای گردشگری باشد، ابراز داشت: اشیا پیدا شده در محدوده تپه حصار دامغان نشان از قدمت این سرزمین دارد که فرصت خوبی خواهد بود که بتواند به سایت تخصصی برای جذب محققان، باستان شناسان و دیرینه شناسان ایران و جهان شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه کلنگ زنی طرح توسعه مجموعه آستان مقدس امام زاده یحیی (ع) انجام شده است، تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی می‌تواند با ایجاد جاذبه برای توقف مسافران و زائران امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در کاهش خستگی و خواب آلودگی مؤثر واقع شده و کم شدن تصادف‌های رانندگی را در پی داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در استان سمنان می‌بایست با پیوست فرهنگی همراه باشد، افزود: با توجه به ظرفیت بالا و تنوع گردشگری فراوان و میراث فرهنگی کهن در استان، می‌توان شاهد رونق این صنعت خواهیم بود.

کد خبر 5692957

منبع: mehrnews-5692957

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید