شنبه، 1 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » طراحی ۳ سامانه عملکرد سنج در دولت سیزدهم

طراحی ۳ سامانه عملکرد سنج در دولت سیزدهم

کد خبر: 7764

اصفهان - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سه سامانه وعده سنج، دولت سنج و ایران سنج در دولت کنونی طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لطیفی عصر پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: هم اکنون نمره عملکرد دستگاه‌های اجرایی دولت ۱۳ و نیم از ۲۰ است که باید اقدامات اصلاحی را از درون دستگاه‌های دولتی آغاز کنیم و نه اینکه نمره ارفاقی اعطا شود.

وی با بیان اینکه نمره دستگاه‌های اجرایی اصفهان نسبت به میانگین کشور بالاتر است، گفت: برای نخستین بار اقدام به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قالب سامانه دولت سنج کردیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: حجابی که امروز بین ملت و دولت است دلیل بسیاری از مشکلات کنونی و دیده نشدن دستاوردهای دولت از سوی مردم است.

وی با اعلام اینکه ما نوکر مردم هستیم اما در واقعیت و بهنگام مراجعه مردم به ارگان‌های دولتی برعکس دیده می‌شود، گفت: سامانه وعده سنج به منظور سنجش زمان وعده دادن مسئولان به مردم و تکلیفی که بر دوش خود می‌گذارند برای تحقق وعده‌ها دیده شده است.

لطیفی با بیان اینکه هیچ مسئولی وظیفه‌ای ندارد که وعده بدهد اما در تحقق وعده‌ای که داده وظیفه دارد و همین عدم عمل به وعده‌ها موجب بی اعتمادی مردم به مسئولان شده است، افزود: ایران سنج سامانه دیگری است که شاخص‌های ایران را در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، فن آوری، اقتصاد، آموزش و علم و غیره با کشورهای همسایه می‌سنجد.

وی گفت: شرکت دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی مچ گیری نیست بلکه فرصت یادگیری فردی و سازمانی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: جشنواره شهید رجایی در ابتدا به منظور ارزیابی عملکرد کارمندان دولت بود و از سال ۸۰ این رویه تغییر کرد و به سنجش عملکرد دولت پرداخته شد.

کد خبر 5692966

منبع: mehrnews-5692966

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید