یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی به منظور ارتقای سرانه مطالعه

تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی به منظور ارتقای سرانه مطالعه

کد خبر: 7675

تبریز- مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی به منظور ارتقای سرانه مطالعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رضایی قبل از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه های استان در راستای توسعه و گسترش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: نگاه سنتی به نهاد کتابخانه های عمومی یکی از مهمترین آسیب‌های موجود در این حوزه است.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه با تعامل و هم افزایی هم می‌توانیم مردم را با انواع خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنا کنیم، خاطر نشان کرد: رسانه ملی در راستای رسالت و سیاست ذاتی خود در راستای گسترش و اعتلای سطح فرهنگی جامعه و افزایش آگاهی مردم آمادگی دارد در ایجاد علاقمندی و سوق دادن عموم مردم به سمت کتاب و کتاب خوانی با تولید برنامه‌های مشترک رادیویی و تلویزیونی به نقش مهم خود در این حوزه عمل کند.

رضایی آمادگی حوزه‌های پیام این مرکز برای معرفی کتاب‌های مفید و سازنده و آشنا کردن هرچه بیشتر مردم با برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی را اعلام و ابراز داشت: تلاش خواهیم کرد در خصوص معرفی کتاب‌ها، کتابخوانان برجسته، نویسندگان بومی و برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌ها در قالب برنامه مستقل رادیویی و تلویزیونی همکاری کنیم.

تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی به منظور ارتقای سرانه مطالعه

کتابخانه‌ها به پاتوق‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه های عمومی استان، بر اهمیت و ضرورت گسترش مطالعه و کتاب خوانی پرداخت و اظهار داشت: در چند سال اخیر نگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی به جایگاه کتابخانه و نقش آن در فعالیت‌های فرهنگی، تغییر ساختاری داشته و کتابخانه‌ها در این دوره به پاتوق‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

بابایی با تشریح برخی از برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ افزود: برنامه‌های فرهنگی متعدد، هدفمند و سازمان یافته‌ای با هدف توسعه فرهنگ عمومی مطالعه در استان برگزار شده که برای اطلاع رسانی آن به جامعه هدف، نیازمند حمایت و همراهی جدی صدا و سیما هستیم.

تشویق مردم در جهت استفاده از منابع مکتوب و غیرمکتوب کتابخانه های عمومی در راستای توسعه علمی و فرهنگی جامعه، ترویج سنت کتابخانه‌سازی، ترویج فرهنگ کتابخوانی فرزندان، آموزش روش‌ها و اصول صحیح مطالعه در اقشار مختلف جامعه، آموزش خانواده‌ها در تقویت عادت به مطالعه، اهدای کتاب و جذب خیرین به منظور گسترش کمی و کیفی منابع کتابخانه های عمومی از دیگر موضوعات طرح شده در این دیدار بود.

کد خبر 5691912

منبع: mehrnews-5691912

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید