شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کلنگ زنی و افتتاح ۱۰۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در مینودشت

کلنگ زنی و افتتاح ۱۰۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در مینودشت

کد خبر: 7649

گرگان- فرماندار شهرستان مینودشت گفت: در دهه فجر امسال هزار و ۳۳ طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان در شهرستان کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی قزلسفلی ظهر چهارشنبه در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال ۸۸ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان در شهرها و روستاهای مینودشت در شرق گلستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که از این تعداد ۷۶ پروژه با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار مینودشت گفت: ۹۴۵ طرح و پروژه اقتصادی و اشتغال زایی با اعتبار بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در مینودشت به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال پایدار هزار و ۸۵ نفر از اهالی منطقه را فراهم می کند.

وی افزود: تعداد پروژه های افتتاح و کلنگ زنی شده امسال در این شهرستان از نظر اعتباری ۲۶۰ میلیارد تومان و از نظر تعداد ۶۱۰ فقره افزایش داشته است که بیانگر توجه ویژه دولت سیزدهم به منطقه کم برخوردار مینودشت در شرق استان گلستان است.

قزلسفلی با اشاره به ظرفیت های متعدد شهرستان مینودشت در حوزه کشاورزی و گردشگری اظهار کرد: از جمله مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان کاشت درختان زیتون در حدود سه هزار هکتار از اراضی شیب دار است که تاکنون ۱۱۰۰ هکتار از آن در شهرستان مینودشت به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم با رفع چالش‌های زیست محیطی تونل شماره هفت معدن تخت در این شهرستان بازگشایی شود و امکان خلق ۲۰۰ فرصت شغلی جدید در این منطقه فراهم شود.

کد خبر 5691846

منبع: mehrnews-5691846

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید