جمعه، 10 فروردین 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کشف اشیای تاریخی ۴ هزار ساله در سنندج

کشف اشیای تاریخی ۴ هزار ساله در سنندج

کد خبر: 7611

سنندج- فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد از یک خودرو شخصی در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رسول مرادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله کلانتری ۱۶ سنندج به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان مبنی بر کشف و ضبط اشیای تاریخی از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: بر این اساس، با هوشیاری نیروهای تلاشگر کلانتری ۱۶ سنندج و پس از متوقف کردن و بازرسی خودرو، چهار قلم شیء از جنس مفرغ کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن‌ها در حدود هزاره دوم قبل از میلاد تخمین زده شده است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این رابطه دو نفر با هویت بومی دستگیر و برای طی شدن مراحل قانونی، تحویل مقامات قضائی شدند.

سرهنگ مرادی ضمن قدردانی از دوست‌داران میراث‌فرهنگی اظهار داشت: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، با شماره ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ تماس حاصل نمایند تا با اقدام به موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

کد خبر 5691315

منبع: mehrnews-5691315

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید