شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » نیاز به استفاده از شیوه‌های نوین برای ارتباط مردم با منسوجات

نیاز به استفاده از شیوه‌های نوین برای ارتباط مردم با منسوجات

کد خبر: 7595

مدیر کل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی، نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن مردم با منسوجات صنایع‌دستی را منوط به استفاده از ایده‌ها و شیوه‌های نوین در رنگ‌های طبیعی و نخ مرغوب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اولین میز تخصصی تولید و مواد اولیه دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در بخش جانبی نخستین رویداد ملی سه‌گام با حضور محمدحسین عسگر پور مدیر کل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی، علی نعیمایی مدیر میز تخصصی و جمعی از تولید کنندگان، اساتید و کارشناسان هنری در موزه ظروف کاخ سعدآباد برگزار شد.

در این نشست عسگرپور با بیان اینکه برای نزدیک شدن مردم به حوزه منسوجات سنتی نیازمند ورود شیوه‌های نوین در استفاده از رنگ‌های طبیعی و نخ مرغوب هستیم، افزود: مهمترین بخش فعالیت ما شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه نساجی سنتی و ایجاد راهکار با استفاده از ایده و نظر حاضران و تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر ایجاد گارانتی و ضمانت تعویض در حوزه منسوجات سنتی، ادامه داد: استاندارسازی و تشکیل کارگروه نظارت بر تولید محصول از اقدامات مهم برای ایجاد همگرایی در آن حوزه خواهد بود.

در ادامه نعیمایی بیان کرد: برای زنده نگه داشتن هنر نساجی سنتی نیازمند ایجاد موزه تخصصی نساجی هستیم.

وی افزود: تشکیل صنف مجزا با هدف برند و تجاری‌سازی حوزه منسوجات سنتی گامی مؤثر در پیشرفت و شناساندن این هنر به جامعه خواهد بود.

مینا خسروی عضو هیأت مدیره کانون زنان بازرگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه منسوجات سنتی، گفت: برگزاری این قبیل رویدادها باعث ایجاد روزنه امید برای هنرمندان به‌منظور خلق آثار فاخر خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه شاهد برگزاری این رویداد در خارج از کشور باشیم.

کد خبر 5691199

منبع: mehrnews-5691199

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید