جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در گلستان/ دی ماه خشکسالی بسیار شدید داشتیم

کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در گلستان/ دی ماه خشکسالی بسیار شدید داشتیم

کد خبر: 7582

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از ابتدای سال زراعی تا اول دی ۱۱۴.۳ میلی متر، نسبت به دوره آماری بارش ها در گلستان ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امان محمد کمالی ظهر سه شنبه در تحلیل شرایط آب و هوایی دی ۱۴۰۱ اظهارکرد: از ابتدای سال زراعی تا اول دی ۱۱۴.۳ میلی متر، نسبت به دوره آماری بارش‌ها در گلستان ۳۰ درصد کاهش داشته و در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش پنج درصدی بارندگی هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بارش در دی ماه نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و خشکسالی بسیار شدید در استان رخ داده است.

کمالی ادامه داد: در دی میانگین بارش استان ۱۱.۳ میلی متر بوده، این نشان می‌دهد ۷۱ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش داشته و بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های سینوپتیک استان در مینودشت با ۲۱ میلی متر به ثبت رسیده و کمترین میزان بارش ۶.۱ میلی متر در بندرترکمن اتفاق افتاده است.

وی گفت: در دی ۱۴۰۱ میانگین دمای استان ۵.۸ درجه سانتیگراد بوده به طوری که ۱.۵ درجه نسبت به متوسط دی ماه کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۳.۳ درجه در کلاله و حداقل دمای ثبت شده ۸.۸ درجه زیر صفر و در اینچه برون به ثبت رسیده است.

کمالی گفت: در ایستگاه هواشناسی فرودگاه گرگان ۱۶ روز دمای حداقل مطلق زیر صفر درجه بوده و میانگین تعداد روزهای یخبندان ایستگاه‌های سینوپتیک استان در این ماه ۹ روز بوده است و ۸۰ درصد نسبت به نرمال افزایش داشته است.

کد خبر 5690935

منبع: mehrnews-5690935

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید