شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » لزوم رفع مشکل گاز در بردسکن/با افت فشار گاز مواجه هستیم

لزوم رفع مشکل گاز در بردسکن/با افت فشار گاز مواجه هستیم

کد خبر: 7575

بردسکن ـ امام جمعه شهرستان بردسکن گفت: رفع مشکل گاز در شهرستان بردسکن ضروری است و لذا مسئولان استانی و کشوری باید تدابیر ویژه‌ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهرستان بردسکن بیش از ۳۰۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد، اظهار کرد: در بردسکن ۳۳ هزار انشعاب گاز وجود دارد که بیشتر آن‌ها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ایجاد شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار انشعاب مربوط به بازار و صنعت است. در شهرستان بردسکن ۶۲ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و روستای واجد شرایط گازرسانی ولی محروم از این خدمت را نداریم.

امام جمعه شهرستان بردسکن عنوان کرد: تمام روستاهای دارای سکنه از نعمت گاز بهره‌مند هستند و همین مسأله باعث شده است تا با افت فشار گاز مواجهه باشیم. گاز مورد استفاده در بردسکن از مسیرهای تربت حیدریه، کاشمر و خلیل‌آباد عبور می‌کند و سپس به بردسکن می‌رسد. با توجه به اینکه بردسکن در انتهای خطوط گاز قرار دارد می‌طلبد مسئولان در شرایط عادی اقدامات لازم را انجام دهند تا در سال آینده با بحران گاز مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: هر ساله مشکل افت فشار گاز و یا قطعی گاز وجود دارد و لازم است مسئولان با اتخاذ تدابیر ویژه این مشکل را یکبار برای همیشه رفع کنند.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مطرح کردن خواسته و مطالبه مردمی و عمومی در خطبه‌های نماز جمعه، اشاره کرد و گفت: مسئولان باید این مشکل را برای همیشه رفع کنند نمی‌توان با راه حل‌های مقطعی و مُسَکِن‌وار با این مشکل بزرگ برخورد کرد و آن را به عنوان یک زخم باز نگهداشت.

امام جمعه شهرستان بردسکن ادامه داد: هر بار با قطعی گاز صنعت و بازار و یا قطعی گاز برخی روستاها نمی‌توان ایام سرد سال را پشت سر گذاشت و باید اقدامات مطلوبی صورت گیرد. باید خطوط لوله گاز این منطقه از طریق سایر شهرستان‌ها تقویت شود تا بتوان از نعمت گاز بهره‌مند و استفاده بهینه را از این نعمت داشت.

وی گفت: اینکه مردم یک منطقه از نعمت گاز برخوردار باشند اما در شرایطی که به آن نیاز دارند برای استفاده با مشکل روبرو باشند رضایت مردمی را به دنبال نخواهد داشت. مسئولین عنوان می‌کنند که در تولید گاز مشکل داریم و هیچ گونه نقصی در توزیع وجود ندارد اما این در حالی است که مردم این موضوع را نمی‌پذیرند. زیرا شرایط مشابه بردسکن در تربت جام وجود داشت اما بلافاصله با ورود مسئولان مربوطه مشکل رفع شد، پس مشخص می‌شود که در تولید گاز مشکل و یا نقصی وجود ندارد و باید شبکه توزیع تقویت شود.

حجت الاسلام امینی در پایان افزود: مسئولان مربوطه شهرستانی و استانی باید نسبت به رفع این مشکل دغدغه داشته باشند و بتوانند از طریق مراجع بالادستی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 5690933

منبع: mehrnews-5690933

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید