جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وزش باد نسبتاً شدید در شمال شرقی هرمزگان مورد انتظار است

وزش باد نسبتاً شدید در شمال شرقی هرمزگان مورد انتظار است

کد خبر: 7574

بندرعباس -هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: با فعالیت موج بارشی در عرض‌های پایین، در مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس از ساعات ظهر با افزایش ابرناکی، وقوع رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به فعالیت یک موج بارشی در عرض‌های پایین، در مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس از ساعات ظهر با افزایش ابرناکی، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود. از لحاظ دمایی ماندگاری هوای نسبتاً سرد در مناطق شمالی استان تداوم دارد.

شب گذشته در حالت کمینه شهر سردشت بشاگرد با ثبت دمای ۵ درجه سلسیوس سردترین شهر استان بود، پس از سردشت، شهرستان بستک با ۶ درجه و حاجی آباد با ۸ درجه سلسیوس در حالت کمینه در رتبه دوم و سوم سردترین شهرهای هرمزگان قرار گرفتند.

بندرعباس نیز دمای کمینه ۱۱ درجه سلسیوس را ثبت کرد و جزیره سیری هم با ۱۹ درجه سلسیوس، بیشترین دمای استان را در حالت کمینه داشت.

امروز در مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش سرعت باد و در مناطق غربی افزایش ابرناکی و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود، با تاثیر سامانه پرفشار سرد در مناطق شرقی و مرکزی استان، وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی مورد انتظار است.

با توجه به فعالیت یک موج بارشی در عرض‌های پایین، در مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس از ساعات ظهر با افزایش ابرناکی، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

دریا به ویژه در محدوده تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی مواج می‌شود، از رفت و آمد شناورهای سبک در مناطقی، چون قشم، هرمز، لارک، هنگام، شرق جاسک و جزایر تنب و ابوموسی خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری صورت پذیرد.

در روزهای چهارشنبه (۵ بهمن) تا جمعه (۷ بهمن) در مناطق دریایی استان به ویژه جزایر خلیج فارس و پاره‌ای مناطق خشکی استان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید شرقی مورد انتظار است.

کد خبر 5690925

منبع: mehrnews-5690925

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید