پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » رویداد «یک صدا ایران» آغاز راهی برای پرورش هنرمندان متعهد است

رویداد «یک صدا ایران» آغاز راهی برای پرورش هنرمندان متعهد است

کد خبر: 7518

گرگان- رئیس حوزه هنری گلستان گفت:: رویداد یکصدا ایران آغاز راهی برای پرورش هنرمندان انقلابی است تا در آینده نزدیک از آن ها در عرصه‌های مختلف بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسام بنی فاطمه بعداز ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یک صدا ایران یک رویداد استعدادیابی و تقویت کنش گری دانش آموزی است که با دو هدف کنشگر کردن دانش آموزان نسبت به مسائل پیرامون خود و نسبت به وطن برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: در آیه قرآن آمده مؤمنان اختلاف نظر دارند ولی نسبت به حب وطن مشترک هستند.

وی اضافه کرد: ما حب نسبت به استان گلستان هم داریم به همین دلیلّ بوم هویتی استان را طراحی کردیم تا دانش آموزان مشاهیر و مفاخر ما مثل دکتر غلامعلی بسکی، آیت الله علوی شهید روحانی فرد، مرحومه نازقلیچی و هنرمندانی نظیر صفرپور و مختوم قلی فراغی را بشناسند.

بنی فاطمه تصریح کرد: یک صدا ایران با دو رویکرد کنشگری نسبت به هویت ملی و استانی و استعدادیابی است در گلستان اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری گلستان با بیان اینکه رویداد یک صدا ایران با همت حوزه هنری گلستان، وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی آموزش برگزار می‌شود، گفت: استان چهارمین میزبان یک صدا ایران بوده و پیش از گلستان، این رویداد در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مراسم یک صدا ایران به مدت سه روز از تاریخ پنج تا هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه در تاریخ (پنجم هفتم ماه) در دانشگاه پردیس خواهران و مراسم اختتامیه این رویداد در روز جمعه (نهم بهمن ماه) در کانون طه گرگان برگزار می‌شود.

بنی فاطمه با اشاره به اینکه ۶۷۰ دانش آموز هنرمند برای شرکت در رویداد یک صدا ایران معرفی شدند، گفت: تعداد ۵۰۰ دانش آموز اثر فرستادند و در مجموع ۱۸۰ دانش آموز برای شرکت در رویداد یک صدا ایران گلستان انتخاب شدند که شامل ۱۴۰ دانش آموز دختر و ۴۰ دانش آموز پسر است.

رئیس حوزه هنری گلستان ادامه داد: به ازای هر ۱۰ دانش آموز که شرکت می‌کنند یک مربی در کنار آنها قرار گرفته و در خلق اثر به آنها کمک می‌کند.

وی گفت: آثار فاخر دانش آموزان در صدا و سیما گلستان پخش و در بیلبوردهای شهری در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

بنی فاطمه تاکید کرد: رویداد یک صدا ایران آغاز راهی برای پرورش هنرمندان انقلابی است تا در آینده نزدیک از این هنرمندان متعهد در عرصه‌های مختلف بهره ببریم.

کد خبر 5690181

منبع: mehrnews-5690181

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید