دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » صعود زمستانی کوهنورد اهل خراسان شمالی به قله خانتنگری و پوبدا

صعود زمستانی کوهنورد اهل خراسان شمالی به قله خانتنگری و پوبدا

کد خبر: 7498

بجنورد_ سرپرست هیات کوهنوردی و صعود ورزشی خراسان شمالی از صعود زمستانی کوهنورد اهل خراسان شمالی به قله خانتنگری و پوبدا خبر داد.

مهدی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حسین بهمنیار کوهنورد شایسته استان، در قالب تیمی متشکل از کوهنوردان ایرانی قصد دارند برای صعود زمستانی قلل خانتگری و پوبدا تلاش کنند.

سرپرست هیأت کوهنوردی و صعود ورزشی خراسان شمالی گفت: این صعود از جهات بسیاری می‌تواند خاص و مورد توجه باشد و مقدمه‌ای برای ورود کوهنوردان ایرانی به دنیای کوهنوردی زمستانی بالای ۷۰۰۰ متر باشد.

وی افزود: این تیم ایرانی بیش از ۱۷ ماه تمرین و برنامه‌ریزی این اکسپدیشن را از ۲۵ دی ماه سال جاری آغاز کردند این صعود حدود دو ماه طول خواهد کشید.

صفری گفت: بهمنیار، کوهنورد صاحب نام خراسان شمالی، افتخارات بسیاری در سوابق ورزشی خود به ویژه صعود قله کی 2 (K2 Peak) از مسیر فنی سزن، بدون کمک شرپا و اکسیژن را در کارنامه خود دارد.

سرپرست هیأت کوهنوردی و صعود ورزشی خراسان شمالی ادامه داد: قله پوبدا با ارتفاع ۷۴۳۹ متر، مرتفع‌ترین قله رشته کوه تیان‌شان است در مرز قزقیزستان و چین واقع شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، همواره در معرض سردترین و متغیرترین شرایط جوی است.

کد خبر 5689988

منبع: mehrnews-5689988

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید