یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قنات های باغو

درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قنات های باغو

کد خبر: 7491

یک فعال گردشگری در روستای باغو کیش درخواست کرد تا قنات های جزیره احیا شود.

حسن ابن خلدون فعال گردشگری کیش در گفتگو با خبرنگار مهر از معاونان گردشگری کشور و جزیره; daدرخواست کرد تا با احیای قنات‌های روستای باغو به جاذبه‌های گردشگری این روستا اضافه کنند.

وی از اقدامات گردشگری و مرمت و احیای بناهای تاریخی این روستا خبر داد و گفت: این روستا بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد. سه رشته قنات از روستا شروع می‌شود و به صورت زنجیره‌ای و زمینی تا شهر باستانی حریره می‌رود. نمایندگان یونسکو آنها را بررسی کرده اند و گفته اند که ۱۷۲ حلقه قنات در این مسیر وجود دارد. خیلی از این قنات‌ها اگرچه مسیرشان مشخص است ولی دیده نمی‌شوند و باید که احیا و مرمت شوند. امیدوارم این قنات‌ها مرمت شود و مورد بازدید قرار گیرند. ما الان تنها سررشته قنات‌ها را می‌شناسیم بقیه آنها در زمین دفن هستند.

ابن خلدون بیان کرد: مسجد روستا نیز قدیمی است و از سنگ‌های مرجانی ساخته شده است.

وی همچنین درباره آسیب‌هایی که محیط زیست روستای گردشگری باغو وارد شده گفت: پروژه رینگ که سال ۷۴ اجرا شد به روستا آسیب زد و به جای اینکه رگ‌های آبی که باران‌های موسمی پر می‌کند به سمت ما بیاید و این روستا را که در گودی قرار دارد، آباد کند، از مسیر روستا منحرف کرد و باعث شد تا درختان روستا خشک شوند.

این فعال گردشگری گفت: برادرم غواص بدون اکسیژن است وقتی ۱۴ ساله بود به زیر آب رفته بود بعد از سال‌ها دوباره زیر آب رفت و این بار گریه کنان بالا آمد ما فکر کردم حالش خوب نیست ولی او می‌گفت آنچه ۳۰ سال پیش دیدم الان دیگر نیست و نابود شده است.

کد خبر 5689834

منبع: mehrnews-5689834

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید