یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۷۰۰ تن شن‌ و نمک‌پاشی در معابر شهرکرد

۷۰۰ تن شن‌ و نمک‌پاشی در معابر شهرکرد

کد خبر: 7484

شهرکرد_شهردار شهرکرد گفت: در چهار روز گذشته ۷۰۰ تن شن و نمک‌پاشی در معبرهای مرکز چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین واحدیان صبح دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به بارش‌های برف اخیر در این شهر، اظهار کرد: در چهار روز گذشته ۷۰۰ تن شن و نمک‌پاشی در معبرهای مرکز چهارمحال و بختیاری انجام شد.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: سطح معابر اصلی و فرعی مرکز استان ۸ میلیون مترمربع است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر، در بین دستگاه‌های اجرایی استان، تنها سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برای پاک‌سازی معابر عمومی شهرکرد به شهرداری مرکز استان کمک کرد.

واحدیان تصریح کرد: در ساخت خیابان‌های شهرکرد توجهی به رعایت حداقل استانداردهای راه‌سازی نشده است و احداث خیابان‌هایی با شیب‌های طولی و عرضی زیاد در زمان بارندگی باعث لغزندگی و بروز انواع مشکلات در تردد خودروها و شهروندان می‌شود.

وی یادآور شد: البته استفاده از زنجیر چرخ، احتیاط در رانندگی و خودداری از سفرها و ترددهای غیرضروری می‌تواند به کاهش مشکلات در زمان بارندگی کمک کند.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: در برف اخیر ۵۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی برای پاک‌سازی معابر مرکز چهارمحال و بختیاری در چهار ناحیه و دو شیفت تقسیم‌بندی و فعال شد.

وی گفت: به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در زمان بارش برف درخواست ۱۰ تیغه برف‌روبی با استفاده از اعتبارات دولتی شده که استاندار چهارمحال و بختیاری دستور تهیه آن را به سازمان همیاری شهرداری‌های استان داده است.

واحدیان تاکید کرد: تحویل ماشین‌آلات سنگین برای آتش‌نشانی، تجهیز بالابر هیدرولیکی به‌همراه تعدادی اتوبوس جدید به‌منظور تزریق به ناوگان عمومی حمل و نقل شهرکرد از سوی این شهرداری در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اختصاص یک هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای شهرداری شهرکرد از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری افزود: تفاهم‌نامه اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری شهرکرد به‌منظور تحویل گرفتن منظریه امضا شده است و به‌محض دریافت زمین‌ها، عملیات اجرایی این مهم آغاز می‌شود.

واحدیان تصریح کرد: برای حفظ فضای سبز کنونی مرکز چهارمحال و بختیاری و توسعه بخش‌هایی از آن ۲۰۰ لیتر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در نظر گرفته شده است که به‌زودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 5689919

منبع: mehrnews-5689919

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید