شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کشت دانش بنیان و مصرف بهینه آب در البرز اجرایی شود

کشت دانش بنیان و مصرف بهینه آب در البرز اجرایی شود

کد خبر: 7448

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه کشت دانش بنیان و مصرف بهینه آب در البرز اجرایی شود، گفت: ضرورت دارد بر روی چند محصول اساسی مورد نیاز مردم تمرکز کنیم و تولید و بهره وری را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح دوشنبه در قرارگاه امنیت غذایی و دانش بنیان استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، افزود: باید با خرد جمعی به اهداف و برنامه‌های مشترک و تعریف چند اقدام اساسی بعنوان محور برنامه‌های حوزه امنیت غذایی استان برسیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اجرای برنامه‌های امنیت غذایی دانش بنیان و با مطالعه دقیق تاکید دارند بنابراین باید به اهمیت موضوع پی ببریم و بر اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

عبداللهی گفت: باید میزان بهره وری را در کشاورزی افرایش دهیم چراکه افرادی در استان هستند که با تکنولوژی‌های نوین، تولیدات کشاورزی را در سطح افزایش مضاعفی داده اند.

وی افزود: امور را باید عملیاتی و اجرایی دنبال کنیم چراکه پژوهش‌های بسیاری صورت گرفته و باید با استعدادهای استان تطبیق دهیم و به نتیجه نزدیک شویم.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد بر روی چند محصول اساسی مورد نیاز مردم تمرکز کنیم و تولید و بهره وری را افزایش دهیم.

وی گفت: این قرارگاه نیازمند یک کارگروه مصرف بهینه آب است تا با بهره گیری از دانش روز و ابزارهای نوین به کمترین میزان مصرف آب برسیم.

عبداللهی افزود: بازچرخانی آب و استفاده از آب‌های سطحی در کشاورزی می‌تواند بیش از ۱۰ درصد مورد نظر صرفه جویی آب را همراه داشته باشد.

وی گفت: ضرورت دارد که فعالان اجتماعی برای آگاهی بخشی در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب وارد عمل شوند و کمپین‌هایی برای این منظور ایجاد شود.

عبداللهی افزود: سند آمایش بخش کشاورزی استان در مسیر اجرا قرار گیرد و چند موضوع اساسی از این سند به شکل خاص عملیاتی شود.

وی گفت: ساماندهی چاه‌های استان و مدیریت مصرف از منابع زیرزمینی از سوی متولیان امر مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار البرز افزود: کشاورزان باید در حوزه‌های مختلف کشت و مصرف آب، آموزش ببینند و افراد موفق تشویق و حمایت شوند.

کد خبر 5689907

منبع: mehrnews-5689907

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید