یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ثمره انقلاب اسلامی در وحدت افزایی شیعه و سنی/ دستاوردها بازگو شود

ثمره انقلاب اسلامی در وحدت افزایی شیعه و سنی/ دستاوردها بازگو شود

کد خبر: 7443

گرگان- رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی در حوزه اتحاد و وحدت افزایی بین شیعه و سنی در برنامه های دهه فجر بازگو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم صبح دوشنبه در نشست گروه خبری فجر اظهار کرد: برنامه‌های عملی و رویکردهای اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۴ سال اخیر سبب تقویت اتحاد و بهبود وحدت بین شیعه و سنی در کشور و گلستان شده که تلاش می‌شود با استفاده از تربیون های مختلف این موضوع بازگو شود و دهه فجر بهترین فرصت برای این امر است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: در تحولات و وقایع اخیر تلاش‌های پرشماری از سوی دشمنان انجام شد تا به وحدت و همدلی موجود در جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند ولی با همراهی بی نظیر شیعه و سنی نقشه‌های آنها خنثی شد.

وی افزود: در استان گلستان هزار و ۷۰۰ مسجد اهل سنت، ۱۰۷ مدرسه و حوزه علمیه، صدها دارالقرآن فعال هستند و حدود هفت هزار روحانی اهل سنت در حال نشر و اشاعه‌های آموزه‌های مذهبی اهل سنت در گلستان هستند.

دیلم افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا خدمات آموزشی، پژوهشی و عمرانی مطلوبی را در حوزه مباحث به اهل سنت پیش بینی کند که بخشی از این خدمات در قالب نوسازی، بهسازی مراکز دینی نمایان است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: برگزاری یادواره ۷۴ شهید روحانی شیعه و سنی گلستان، برپایی نشست‌های نخبگانی و تجمع منطقه‌ای طلاب و حصور سخنرانان در نمازهای جمعه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است

کد خبر 5689816

منبع: mehrnews-5689816

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید