سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نیاز کشاورزی لرستان به بارش‌های فروردین و اردیبهشت

نیاز کشاورزی لرستان به بارش‌های فروردین و اردیبهشت

کد خبر: 7423

خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان تاکید کرد: برای اینکه شرایط حوزه کشاورزی استان مطلوب باشد و با خشکسالی مواجه نشویم، نیازمند به بارش‌های موثر فروردین و اردیبهشت ماه هستیم.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش‌ها در لرستان تا فروردین ماه نرمال است، اظهار داشت: پیش بینی بارش‌های بهاری خیلی سخت است، وقتی می‌خواهیم بارش‌ها را به صورت هفتگی پیش بینی کنیم، باز هم درصدی خطا وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمی زود است که الان وضعیت بارش‌های بهار را پیش بینی کنیم، گفت: ۷۴ درصد از اراضی کشاورزی در لرستان دیم و حدود ۲۴ درصد آبی است و کشت دیم نیز بیشتر بستگی به بارش‌های فروردین و اردیبهشت دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان، افزود: اگر اردیبهشت هیچ گونه بارندگی نداشته باشیم اما در فروردین ماه ۱۰۰ میلی متر بارش باران داشته باشیم، آن سال باز هم برای کشاورزان سال خشکسالی است.

مرادپور با تاکید بر اینکه حتماً در فروردین و اردیبهشت باید دو بارش مؤثر را داشته باشیم که وضعیت کشاورزی استان در حد متوسط به بالا باشد، گفت: اما امید می‌رود با توجه به بارش‌های نرمالی که در گذشته و آینده داریم، در این رابطه شرایط بهتری استان داشته باشد چرا که همین بارش‌ها باعث می‌شود که رطوبت منطقه خوب باشد.

وی، ادامه داد: با توجه به رطوبت خوب منطقه و بارش‌های نرمالی که اتفاق می‌افتد، احتمال دارد که بارش‌های فروردین و اردیبهشت ماه، بارش‌های خوبی باشند.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه ۷۰ درصد پیش بینی‌های هواشناسی صحت و ۳۰ درصد خطا دارد، تصریح کرد: کشورهایی که بالاترین تجهیزات به روز دنیا را هم دارند و در بحث پیش بینی هوا خیلی از ما جلوتر هستند باز هم درصد خطایی را دارند.

کد خبر 5689573

منبع: mehrnews-5689573

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید