یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۴۱ مددجوی کمیته امداد گلستان مستمری بگیر تامین اجتماعی شدند

۱۴۱ مددجوی کمیته امداد گلستان مستمری بگیر تامین اجتماعی شدند

کد خبر: 7402

گرگان- رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد گلستان گفت: ۱۴۱ مددجوی کمیته امداد گلستان طی ۹ ماهه سال جاری از چرخه حمایتی خارج و مزایای بازنشستگی تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر،، علیرضا نوری، عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴۱ مددجوی کمیته امداد استان گلستان طی ۹ ماهه سال جاری از مزایای بازنشستگی تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان گلستان گفت: بهره‌مند شدن از خدمات بیمه اجتماعی گام بلندی برای توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت بوده که باهدف تأمین امنیت اقتصادی برای آینده زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی اجرایی می‌شود.

نوری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه برای بیش از دو هزار و ۷۰۰ مددجوی تحت حمایت، حق بیمه تأمین اجتماعی واریز شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۱ مددجوی تحت حمایت این استان بازنشسته شده و همچنین ۷۸ مددجوی دیگر هم تا پایان سال، مستمری بگیر تأمین اجتماعی می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت پس از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و داشتن ۵۵ سال سن برای زنان و ۶۰ سال برای مردان بازنشسته می‌شوند، گفت: این افراد پس از بازنشستگی از مستمری و خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

نوری بیان کرد: سرانه پرداخت حق بیمه مددجویان برای هر نفر ماهانه ۳۵۰ هزار تومان است که از سوی کمیته امداد استان گلستان به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود و در ۹ ماهه سال جاری بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حق بیمه این تعداد مددجو به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است.

گفتنی است در سال گذشته ۱۳۲ مددجوی تحت حمایت با شرایط ۱۰ سال بیمه پردازی، بازنشسته شدند و همچنین ۲۷۶ نفر نیز از طریق خرید سنوات به مبلغ ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، توسط کمیته امداد استان از چرخه حمایتی خارج و از مزایای بازنشستگی تأمین اجتماعی بهره مند شدند.

کد خبر 5689125

منبع: mehrnews-5689125

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید