یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» برگزار می‌شود

کد خبر: 7384

نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» سه‌شنبه ۴ بهمن با حضور اساتید و دانشمندان حوزه علوم اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران روز سه‌شنبه ۴ بهمن در مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این نشست تخصصی یک روزه، حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی و عطاالله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سخنرانی می‌کنند.

همچنین در ادامه این نشست افرادی چون عبدالحسین کلانتری، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، رضا پورحسین، بهاره آروین، محمدحسین صفار هرندی، سعید زاهد، سید مجید امامی، لیلا فلاحتی و مریم شعبان مباحث خود را ارائه می‌کنند.

مفهوم و قلمرو دانشی سرمایه اجتماعی؛ نظریه‌های سرمایه اجتماعی در جهان سکولار و دینی، ضرورت نگاه دینی اسلامی به سرمایه اجتماعی، نسبت و مناسبات سرمایه اجتماعی با ایمان دینی، هویت ملی، پساتجدد، مقاومت‌گرایی و حقوق مردم؛ سرمایه‌اجتماعی در جوامع از منظر تاریخ و فلسفه؛ مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و مختصات سرمایه اجتماعی، رویکرد سیستمی به سرمایه‌اجتماعی، پارادایم یا گفتمان در سرمایه‌اجتماعی و تراز مطلوب در سرمایه‌اجتماعی در جامعه اسلامی محورهایی است که به آنها پرداخته می‌شود.

این‌نشست روز سه‌شنبه ۴ بهمن در دو پنل از ساعت ۸ تا ۱۷ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن به مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی به نشانی پاسداران، خیابان مؤمن‌نژاد (گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، مراجعه کنند. همچنین این مراسم از طریق صفحه اسکای‌روم مؤسسه به نشانی b2n.ir/iscs به‌صورت زنده‌ پخش می‌شود.

کد خبر 5688910

منبع: mehrnews-5688910

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید