جمعه، 10 فروردین 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آغاز طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی

آغاز طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی

کد خبر: 7337

سنندج- مدیر کل دامپزشکی کردستان از آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و سنگین در سراسر استان از اول بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، مجتبی ورمقانی از آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در سراسر استان از امروز اول بهمن ۱۴۰۱ خبر داد.

وی افزود: این فاز از اول بهمن ماه سال جاری با بهره گیری از توان اکیپ های بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی و به صورت کاملاً رایگان در سراسر استان کردستان آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان خاطر نشان کرد: در این فاز دام موجود در تمامی روستاهای بالای ۱۰ رأس دام و واحدهای صتعتی و نیمه صنعتی کردستان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان تب برفکی قرار خواهد گرفت و بازرسان ستادی دامپزشکی بر نحوه اجرای این طرح نظارت خواهند کرد.

ورمقانی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا اول بهمن ماه یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۱۰ رأس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی به صورت رایگان توسط اکیپ های اداره کل دامپزشکی واکسینه شده که منجر به پیشگیری و کنترل این بیماری در استان شده است.

وی از دامداران و روستائیان درخواست کرد با توجه به هزینه بالای تأمین واکسن با اکیپ های اعزامی این اداره کل به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را به عمل آورند.

کد خبر 5688371

منبع: mehrnews-5688371

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید