جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » طرح‌های انقلاب و محیا در ۳۰۰ مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود

طرح‌های انقلاب و محیا در ۳۰۰ مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود

کد خبر: 7307

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بابیان اینکه اجرای برنامه‌های دهه فجر برای مدارس استان در دستور کار است، گفت: طرح‌های مدرسه انقلاب و محیا در ۳۰۰ مدرسه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی سالن جلسات الغدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طرح‌های مدرسه انقلاب و محیا در ۳۰۰ مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود، ابراز داشت: این طرح‌ها مربوط به دهه فجر هستند که توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

وی ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این قبیل طرح‌ها آشنایی دانش آموزان با اهداف انقلاب و تجدید بیعت با امام راحل است، افزود: نسل جدید دوران امام راحل را درک نکرده و لذا برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی می‌بایست اتفاقات آن دوران برای آنها بازگو شود که این قبیل اقدامات در این راستا مؤثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برای اولین بار در سطح شورای آموزش و پرورش طرح تحولی متناسب با تحول بنیادین مطرح شد، ابراز داشت: این جلسه به استاندارد سازی مصرف حامل‌های انرژی در استان به کمک معلمان و فرهنگیان و دانش آموزان اختصاص یافت که طی آن ۱۳۲ هزار دانش آموز می‌توانند به عنوان سفیر در خانواده‌ها ایفای نقش کنند.

خالقی ضمن بیان اینکه استان سمنان طی ایام بحرانی رتبه نخست صرفه جویی مصرف گاز در کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: با کمک این سفیران می‌توان آنقدر کار را ادامه دهیم تا تبدیل به استانی شویم که در این زمینه الگو باشد.

وی با بیان اینکه همکاری معلمان و دانش آموزان به خاطر حضور مؤثر در کلاس‌های مجازی زمان تعطیلی مدارس به علت برودت هوا شایان تقدیر است، افزود: معلمان در فضای مجازی شاد کوشیدند تا به دانش آموزان اهمیت صرفه جویی در مصرف گاز را یادآور شوند و در این حوزه مدیریت خوبی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۹۴ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: ۴۱ مدرسه نیز به علت فرسودگی به صورت دو نوبته فعال هستند که در روند تکمیل هر دو این موارد مشکلاتی وجود دارد که می‌بایست با همراهی دولت، خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی از پیش رو برداشته شوند.

به گزارش مهر، در این نشست ضمن قدردانی از شورای آموزش و پرورش شاهرود به عنوان شورای برتر، افتتاح اولین مدرسه مختص دانش آموزان اتیسمی در سمنان نیز برای سال آینده به تصویب رسید.

کد خبر 5688303

منبع: mehrnews-5688303

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید